گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۵۷ :: ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
هشدار دامپزشکی در خصوص تب کریمه کنگو

مدیر کل دامپزشکی لرستان اظهار کرد: رعایت الزامات بهداشتی در امر پیشگیری و کنترل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر مصطفی زبردست با اعلام این خبر گفت: با توجه به شروع فصل گرم سال و افزایش میزان زاد و ولد حشرات و کنه ها امکان شیوع و سرایت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو بسیار افزایش پیدا می کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان اضافه کرد این بیماری جز بیماریهای مشترک بسیار کشنده بین انسان و دام می باشد که در دام های مبتلا هیچ گونه نشانه بالینی ندارد و با توجه به مخاطرات بهداشتی آن به عنوان یک بیماری بسیار خطرناک در جوامع انسانی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: مبارزه با کنه های ناقل بیماریها و رعایت مسائل بهداشتی دارای نقش بسیار با اهمیت در امر پیشگیری از این بیماریها محسوب می شود.

دکتر زبردست از جمله راهکارهای پیشگیری و کنترل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاهها، رعایت خنک‌سازی و پیش سرد لاشه های دامی و رعایت پوشش و حفاظت شخصی هنگام مواجهه با دام برای دامداران، دامپزشکان، چوبداران و مقابله با جمعیت کنه های ناقل عنوان کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید