معاون عمرانی استاندار:
تاریخ: ۲۳:۳۳ :: ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
هشدار سیلاب در لرستان/ همه دستگاه‌های اجرایی باید در آمادگی کامل باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از صبح‌ چهارشنبه تا صبح جمعه همه دستگاه‌های اجرایی باید در آمادگی کامل قرار داشته باشند. فرمانداران باید روستاهایی را که امکان سیل در آنها وجود دارد، تخلیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، احمدرضا دالوند در جلسه مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان و اعلام وضعیت قرمز در برخی از نقاط استان، تاکید کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی از صبح‌ چهارشنبه تا صبح جمعه همه دستگاه‌های اجرایی باید در آمادگی کامل قرار داشته باشند.

وی بیان کرد: هواشناسی میانگین بارندگی را ۴۰ تا ۶۰ میلی متر عنوان کرده است، اما نکته اساسی احتمال بارش‌های نقطه‌ای بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلی متر در پل‌دختر، رومشکان ، کوهدشت، سپپددشت و جنوب خرم‌آباد ، شهرستان چگنی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بارش‌های نقطه‌ای ممکن است منجر به بروز سیل و خسارت به این مناطق شود، بنابراین باید همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند و امکانات و تجهیزات را در مناطق پرخطر متمرکز کنند.

دالوند بیان کرد: نکته حائز اهمیت موضوع کاهش دما است که پس از بارش‌ها ممکن است به محصولات کشاورزی خسارت وارد کند، بنابراین جهاد کشاورزی باید اطلاع رسانی و تمهیدات لازم را در این خصوص به کار گیرد.

وی تاکید کرد: ورود ریزگردها از روز سه شنبه به استان نیز از دیگر مواردی است که با آن مواجه هستیم، همین موضوع هم کاهش دید افقی را به دنبال دارد.

معاون عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: تمام مدیران کل و فرمانداری تا روز شنبه باید در محل کار خود حاضر باشند، هیچ مدیری حق مرخصی و ماموریت ندارد.

دالوند تاکید کرد: همه امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی باید در اختیار مدیریت بحران قرار بگیرد و در صورت همکاری نکردن با آنها برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به هشدار سیل در برخی مناطق، گفت: فرمانداران باید روستاهایی را که امکان سیل در آنها وجود دارد، تخلیه کنند.

معاون عمرانی استانداری لرستان همچنین تاکید کرد: اماکن پر تردد گردشگری از جمله بیشه باید مسدود شود، همچنین دفاتر گردشگری تمام تورهای خود را متوقف کنند، با دفاتری که همکاری لازم را نداشته باشند ، برخورد صورت می‌گیرد.

دالوند بر اطلاع رسانی به موقع به روستاییان و عشایر تاکید کرد و گفت: اولویت اول ما نجات جان شهروندان است، هم عشایر و هم دام‌های تنها باید به اماکن امن انتقال پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: خطر جدی است و همه مدیران باید این هشدار را جدی بگیرند، اکنون موقع اقدام عملی است و همه باید در آماده باش کامل قرار بگیرند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید