تاریخ: ۱۰:۲۰ :: ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
هشدار پلیس پیشگیری در استفاده از اپلیکیشن‌های دوست‌یابی/ ترويج فساد اخلاقي و کلاهبرداری‌

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با هشدار درباره اپلیکیشن‌های دوست‌یابی گفت: ترويج فساد اخلاقي، کلاهبرداري گسترده و سرقت اطلاعات نتیجه استفاده از اپلیکیشن‌های دوست‌یابی است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: برابر پايش مرکز رصد و پيشگيري سايبري اين پليس در فضاي مجازي، اخیرا تولید و استفاده از اپليکيشن‌هايي با عناوين دوستيابي، همسريابي و … رشدي قارچ گونه در ميان مردم به ويژه جوانان و نوجوانان دارد که متاسفانه در حال گسترش است.

وی افزود: اين اپليکيشن‌ها که اغلب فاقد مجوز هستند در مارکت‌هاي مختلفي مانند Google Play منتشر شده‌اند و بعضا نيز آمار تعداد بارگيري آن‌ها از ۵۰ هزار تا یک ميليون مورد است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تولیدکنندگان این اپلیکیشن‌ها با روشي خاص اقدام به کلاهبرداري از کاربران مي‌کنند، خاطرنشان کرد: پس از نصب اپلیکیشن در همان بدو ورود مشاهده مي شود کاربر ديگری با تصويري اغوا کننده و جعلی به قصد دوستي سعي در ارسال پيام و ارتباط گيري دارد.

سردار معصوم بیگی گفت: در ادامه این فرآیند، اپليکيشن مذکور که تبادل پيام را از قبل بسته است اعلام مي کند براي ارسال پيام و برقراري ارتباط به طور کامل لازم است تا کاربر اقدام به پرداخت مبلغی کند از این رو پس از پرداخت وجه، کاربر مذکور متوجه مي شود که پيام دهنده جعلي بوده است.

ارشدترین مقام پلیس پیشگیری کشور تصریح کرد: این قبیل اپلیکیشن‌ها علاوه بر ترويج فساد اخلاقي و کلاهبرداری‌های گسترده، با توجه به مجوزهايي که هنگام نصب از سيستم عامل مي گيرند به راحتی می توانند پيامک‌هاي دريافتي را نيز سرقت کنند که اين دسترسي امکان ورود صاحبان اپليکيشن‌ها به ساير شبکه هاي اجتماعي و يا حتي حساب بانکي اينترنتي کاربران را با توجه به امکان سرقت کد احراز هويت و يا رمز پويا فراهم مي آورد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: بر اساس بررسي‌هاي به عمل آمده تاکنون افرادی از این طریق پول خود را از دست داده‌اند و با توجه به آمار بالاي بارگيري آن‌ها تاکنون ميلياردها تومان از مردم کلاهبرداري شده است.

سردار معصوم بیگی با هشدار به افراد سودجو و فرصت‌طلب در خصوص برخورد قاطعانه پلیس با این قبیل مجرمان خاطرنشان کرد: به خانواده ها، جوانان و نوجوانان عزیز توصیه می کنیم از نصب این قبیل اپلیکیشن ها که هویت، دارایی و سلامت آنان را تهدید می‌کند، اکیدا خودداری کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید