مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۰۷ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
هنر عامل ارتقاء نفس است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین گشایش رسمی سومین جشنواره فیلم فجر استان،هنر را یک هدیه ی الهی دانست و گفت:هنر موجب ارتقاء نفس در انسان می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حجت الاسلام حمیدرضا حنان شامگاه جمعه در آیین گشایش سومین جشنواره فیلم فجر استان لرستان که عصر جمعه ١٢ بهمن ماه در سینما استقلال شهرستان خرم آباد برگزار شد با بیان اینکه ٢ نوع نگاه نسبت به هنر وجود دارد افزود: نگاه اول هنر را بعنوان ابزار سرگرمی می بیند پس هنرمند در این نوع نگاه بازیچه است اما نوع دوم نگاه هدفمند به هنر است که در واقع نوع متعالی این مسئله است.

وی توجه به چند نکته در حوزه هنر را ضروری دانست و گفت: هنرمند باید تمام تلاش خود را در امر ارتقا هنر بکار گیرد و در واقع خود را فانی هنر کند اگر چه ممکن است در این راه با مشکلات مالی هم روبرو شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این نکته که در هنر لذت وجود ندارد و آنچه اتفاق می افتد ارتقاء نفس است، اضافه کرد: اینکه هنر برای ارتقا هنرمند و در خدمت ارتقا جامعه باشد مسئله ای اساسی کلیدی و بسیار مهم در شرایط کنونی جامعه است چرا که این مهم منتج به ارتقا نفس در جامعه خواهد شد.
وی ادامه داد: درست است که هنرمند هم در قبال جامعه تکالیفی دارد اما باید آزادی ها و اختیاراتی نیز داشته باشد تا نتایج مطلوب کسب شود.

حجت الاسلام حنان در خصوص جشنواره فیلم فجر استان نیز گفت: اگر می خواستیم با حضور کارگردان فیلمها اقدام به اکران کنیم حداقل ٢٠ میلیارد ریال نیاز بود اما با کمترین هزینه تلاش کرده ایم این جشنواره را با کیفیتی مطلوب برگزار کنیم.

سومین جشنواره فیلم فجر استان لرستان از دوازدهم تا هجدهم بهمن ماه سال جاری و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اکران ١٦فیلم در محل سینما استقلال شهرستان خرم آباد ادامه دارد.

بلیط های این جشنواره با تخفیف ٥٠ درصدی به علاقه مندان سینما عرضه خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید