مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۰:۰۸ :: ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
هیچ دغدغه و نگرانی بابت تحصیل دانش‌آموزان مناطق سیل زده وجود ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: با تلاش‌های انجام گرفته هیچ دغدغه و نگرانی بابت تحصیل دانش آموزان روستای چم مهر پلدختر و سایر دانش‌آموزان مناطق سیل زده استان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رضا زینی وند مقدم با بیان اینکه در جریان سیل فروردین ماه در پلدختر، ۲ مدرسه روستای چم مهر دچار آسیب و یک مدرسه دیگر نیز تخریب شد گفت: با تلاش‌های انجام گرفته، تعمیرات اساسی در مدارس ۳ کلاسه شهید خلیل طهماسبی و ۶ کلاسه شهید کلانتری این روستا انجام گرفته و این مدارس به صورت دو شیفت در سال تحصیلی جدید آماده تحصیل دانش آموزان می باشد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مدرسه ۲۲بهمن روستای چم مهر نیز گفت: این مدرسه که در حریم رودخانه کشکان بوده و در جریان سیل تخریب شده بود بنا به گفته مدیریت نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان از مکان قبلی جابجا و در مکانی جدید در حال ساخت می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به آسیب به ۳۱۰ مدرسه در جریان سیل فروردین ماه در تمامی مناطق سیل زده استان خبر داد و گفت: با تعمیرات اساسی تمامی این مدارس آماده بازگشایی در مهرماه هستند و درخصوص تعداد ۱۱۳مدرسه نیز که درجریال سیل اخیر تخریب شدند بایستی گفت که بخشی از این مدارس که در حریم رودخانه نیستند فرایند ساخت و بازسازی در همان مکان قبلی آن مدارس در حال انجام می باشد و بخشی نیز که در حریم رودخانه هستند و امکان در جاسازی در آن مکان قدیم دیگر وجود ندارد با همکاری استاندار و مسئولین ذیربط، فرایند ساخت این مدارس با واگذاری زمین های پیش بینی شده و با همت دولت و خیرین در حال انجام می باشد.

وی اضافه کرد: مدارسی که در جریان سیل قابل استفاده نمی باشند موضوع تخریب و در اختیار گذاشتن مصالح این مدارس نیز به صورت مزایده در حال انجام می باشد.

زینی وند مقدم در پایان خاطر نشان کرد با توجه به اینکه ساخت تعدادی از مدارس تا مهر ماه به اتمام نمی‌رسد بنابراین با تدابیر انجام شده تعداد ۱۷۰ کانکس و کلاس پیش ساخته پیش‌بینی و به مناطق سیل زده استان ارسال شده است

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید