گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۱۸ :: ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
۴۴۰ معلم ابتدایی برای سال تحصیلی جدید استخدام شدند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خبر داد: ۴۴۰ معلم ابتدایی از طریق آزمون استخدامی برای سال تحصیلی جدید جذب آموزش و پرورش این استان شده اند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رضا عزتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در راستای توسعه عدالت آموزشی و کاهش کمبود معلم در برخی شهرستان های این استان، امروز اسامی ۴۴۰ نفر از افرادیکه در آزمون استخدامی شرکت کرده بودند ، پس از طی مراحل گزینش و مصاحبه اعلام شد.

وی افزود: همچنین امسال ۵۰۰ نیروی فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نیز در استان مشغول به فعالیت در مدارس خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه عمده مشکل کمبود معلم در این استان مقطع ابتدایی است، اظهار داشت: بیشترین میزان کمبود معلم در شهرستان های بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز است که تلاش می شود با بکارگیری نیروهای جدید و اضافه کار نیروهای شاغل این کمبودها برطرف شود.

عزتی تاکید کرد: امسال درحالیکه حدود یک هزار نفر نیروی جدید به دستگاه تعلیم و تربیت استان اضافه خواهد شد ، حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر نیز بازنشسته می شوند که این موضوع باعث می شود همچنان کمبود معلم در استان برطرف نشود، اما با برنامه ریزی های انجام شده و برنامه های تدوینی از جانب وزارتخانه تلاش شده است که با آغاز سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

وی اضافه کرد: همچنین فردا اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی در مقطع متوسطه دوم استان نیز اعلام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: به همین منظور تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس استان در نظر گرفته شده است و در روز یکم مهرماه زنگ آغاز سالتحصیلی در مدارس استان نواخته خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید