گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۰ :: ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
هیچ کلاس درس بدون معلمی در لرستان وجود ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: هیچ کلاس درس بدون معلمی با شروع سال تحصیلی جدید در این استان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رضا عزتی در سه‌شنبه‌های خبری این هفته ضمن گرامیداشت تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و بکارگیری نیروهای بازنشسته در استان کمبود معلم در شهرستان های بروجرد، ازنا، الیگودرز و ززوماهرو جبران شده است.

وی گفت: سال تحصیلی جدید با شعار” مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی” با حضور ۳۵۰ هزار دانش آموز و ۱۷ هزار معلم در چهار هزار و ۳۷۵ مدرسه استان آغاز شده است.

وی اظهار داشت: تقارن اول مهرماه با هفته دفاع مقدس تبلور ایام تعهد، تخصص، مقاومت و آزادگی است که تمام فرهنگیان و دانش آموزان این مرز و بوم با آن آشنا هستند که فرهنگیان و دانش آموزان لرستان شهدای بسیاری را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی، فضا، تجهیزات، کتب درسی و محتوای آموزشی در اولویت قرار دارند افزود: امسال ۳۵ هزار کلاس اولی به جمع دانش آموزان استان پیوستند که نسبت به سال گذشته یک هزار دانش آموز اضافه شده است.

عزتی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: با توجه به عدم توازن نیروی انسانی در آموزش و پرورش این استان و استخدام های بی ضابطه سال های گذشته اکنون در شرق استان کمبود نیروی انسانی و در غرب استان نیروی مازاد وجود دارد بطوریکه در کوهدشت ۱۵۰ نیروی مازاد وجود دارد و در شهرستان بروجرد ۱۲۰ نیرو کمبود داریم.

عزتی عنوان کرد: امسال با جذب‌ نیروهای ماده ۲۸ و استخدام های جدید، توازن نیروی انسانی در استان تا حدودی برقرار شده و برای شهرهایی که کمبود نیروی انسانی داشتند سهمیه جذب، افزایش داده شده است.

وی گفت: با برگزاری ۲ آزمون استخدامی ماده ۲۸ امسال حجم زیادی از کمبودها برطرف شده است و امروز ابلاغ ۴۰۰ نفر در مقطع ابتدایی صادر شد که ارزیابی جذب شدگان ماده ۲۸ متوسطه اول و دوم انجام شده است و تا ۱۵ مهر وارد چرخه آموزش استان خواهند شد.

وی ادامه داد: در راستای توانمندسازی معلمان استان با همکاری دانشگاه فرهنگیان برای سه هزار و ۵۰۰ معلم استان دوره های توانمندسازی برگزار شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید