تاریخ: ۲:۰۴ :: ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
نان سبوس‌دار اکثر املاح و مواد مورد نیاز بدن را دارد

زهرا سلیمی کارشناس تغذیه در لرستان گفت: نانی که با آرد گندم سبوس دار پخته می شود تمام املاح و مواد مورد نیاز بدن را در حد اعتدال دارا می باشد و باعث می شود تا بدن عملکرد مناسبی داشته باشد و علاوه بر این بو، طعم و ماندگاری بهتر و طولانی تری را به نان می بخشد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، زهرا سلیمی در گفتگو با خبرنگاران تشریح کرد: سبوس خارجی‌ترین لایه دانه و همواره در معرض آفتاب و هوا است که با توجه به این امر برخی تحقیقات نشان داده است کمترماده غذایی جهت تسهیل و بهبود عملکرد دستگاه گوارش با آن برابری می کند.سبوس منبع غنی منیزیم و دارای انواع ویتامین های گروه “ب” است و نان سبوسدار نیز منبع انرژی سالم می باشد.

وی تصریح کرد: منیزیم و ویتامین ب موجود در سبوس برای سلامت قلب، مغز، استخوان‌ها، رشد مغزی کودکان، کنترل قند خون، تنظیم کلسترول خون و داشتن پوستی سالم مفید و حیاتی هستند.

این کارشناس تغذیه همچنین اظهار داشت: سبوس دارای فیبر است و اسیدهای چرب مفید امگا ۳ و امگا ۶ است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش وزن و پیشگیری از بیماری‌های روده بزرگ از جمله سرطان کمک می کند.

سلیمی گفت: نان‌های سبوس سرشار از فیبر و املاح غذایی هستند اما بسیاری از مردم ظاهر سفید نان های دیگر را به رنگ تیره نان های سبوس دار ترجیح می دهند و در اصل خود را از این منبع غنی محروم می کنند.

وی ادامه داد: نانی که با آرد گندم سبوس دار پخته می شود تمام املاح و مواد مورد نیاز بدن را در حد اعتدال دارا می باشد و باعث می شود تا بدن عملکرد مناسبی داشته باشد و علاوه بر این بو، طعم و ماندگاری بهتر و طولانی تری را به نان می بخشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید