معاون رییس جمهور:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۲:۱۵ :: ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
پروژه خط آهن لرستان یکی از بزرگترین پروژه‌های زیرساختی کشور است

معاون رئیس جمهور گفت: از ابتدای سال حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به طرح راه آهن لرستان اختصاص یافته و در بودجه امسال برای آن حدود ۱۹۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است ولی ما تلاش می‌کنیم در فرصت باقیمانده تا پایان سال از محل منابع اعتبار تملکی که داریم حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر تزریق کنیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه ی بازدید از پروژه راه آهن دورود خرم آباد اظهار داشت: پروژه خط آهن لرستان یکی از بزرگترین پروژه‌های زیرساختی کشور است که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و طبیعی است با توجه به پیچیدگی‌هایی که در طراحی،اجرا و تونل‌های طولانی که در مسیر خرم آباد تا دورود و در قسمت دوم در مسیر خرم آباد تا اندیمشک دارد ،لازم است، منابع مالی ویژه‌ای برای این کار پیش بینی و تخصیص یابد.

معاون ریاست جمهور تصریح کرد: تامین منابع مالی این طرح یکی از برنامه‌های سازمان برنامه و بودجه کشور است که در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی توافقاتی شده است.

وی افزود: یکی از منابع مالی طرح از محل بودجه عمومی تامین شده و این ارقام در واقع نوعی کاتالیزور برای سرعت بخشیدن به کار است و برای تامین مالی این طرح که بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود لازم است از دیگر ظرفیت‌های تامین منابع استفاده شود که یکی از این ظرفیت‌ها استجازه‌ای است که وزارت راه و شهرسازی از مقام معظم رهبری گرفته تا بتوانیم نفتی را صادر و به طور ویژه درآمدهای حاصل از آن را در جهت گسترش پروژه‌های زیرساختی راه و ریل اختصاص دهیم.

منظور با بیان اینکه در حال حاضر طرح‌های نسبتاً زیادی از این محل در حال تامین اعتبار است ،گفت: یکی از مهمترین پروژه ها کوریدور جنوب به شمال از طرف چابهار به خاش و شمال کشور است که بخشی از این پروژه‌ همین طرح راه آهن است که در حال حاضر در استان لرستان در حال انجام است.

داوود منظور گفت: وزارت راه اخیراً این استجازه را دریافت و اعتبارات نفتی در حال کارسازی هستند و به تدریج منابع مورد نیاز تزریق و این کار سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ما تلاش خواهیم کرد تا آغاز تزریق منابع مذکور از محل منابع عمومی، کارگاه‌های متعدد فعال باشند، گفت:

از ابتدای سال حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته و در بودجه امسال برای آن حدود ۱۹۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است ولی ما تلاش می‌کنیم در فرصت باقیمانده تا پایان سال از محل منابع اعتبار تملکی که داریم حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر تزریق کنیم تا کار متوقف نشود.

معاون رئیس جمهور در پایان گفت: مطمئن هستیم با توجه به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار ملی است در ارتباط با تکمیل راه‌های کوریدوری کشور به ویژه اتصال بندر امام به بندر انزلی که از این مسیر عبور می کند و می‌تواند ظرفیت ترانزیتی کشور را کاملاً افزایش دهد، تمام ظرفیت های موجود را به کار گرفته تا این اتفاق خوب در کوتاه‌ترین مدت رقم بخورد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید