گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۱۸ :: ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
پلدختر در حالت آماده‌باش درآمد/ تخلیه روستاهای حاشیه کشکان

فرماندار پل‌دختر گفت: با توجه به هشدار هواشناسی و بیشتر حجم بارش‌ها در روستاهای جنوب شهرستان پل‌دختر از جمله پاعلم ، جلوگیر ، چم گزو حاشیه چم مهر نیروهای امدادی و خدمات رسان در حال آماده باش هستند

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حمید خادم ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید و سیل آسا، تگرگ و رعد و برق و گزارش هواشناسی مبنی بر شدت بارندگی به ویژه در مناطق جنوبی پل‌دختر دستگاه‌های مرتبط خدمات رسان و امدادی در این شهرستان در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: بر این اساس طی روزهای گذشته جلسه‌های ستاد مدیریت شهرستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، مدیر کل ستاد بحران استان، مدیران کل مرتبط و مدیران شهرستانی برگزار و هماهنگی لازم بین دستگاهی برای مقابله و جلوگیری از بحران احتمالی صورت گرفت.

فرماندار پل‌دختر گفت: بر مبنای مصوبات جلسه‌های مدیریت بحران تمهیدات لازم به بخشداران و دهیاران اعلام و مقررشد دهیاران با حضور مستمر طی بارش‌ها در مناطق مربوطه دستورات لازم را برای جلوگیری از بحران و آسیب سیل احتمالی به روستاییان به ویژه کشاورزان و دام‌داران اطلاع رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد ساکنان حاشیه رودخانه کشکان در روستاها و سطح شهر به دلیل چالش احتمالی طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب منازل خود را تخلیه و به مکان امن اسکان داده شوند.

خادم یادآورشد: بنابراین با اطلاع رسانی انجام گرفته، کشاورزان نسبت به جمع آوری موتور تلمبه‌ها در حاشیه رودخانه اقدام و عشایر و دام‌داران به مکان امن انتقال داده شدند و هشدار لازم جهت قرار نگرفتن در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل ها ابلاغ شد.

وی افزود: جاده‌های مواصلاتی که احتمال سیل در آن بیشتر است در زمان بارندگی برای تردد مناسب نیست و به رانندگان و مردم اطلاع رسانی شده تا زمان حضور سامانه بارشی در استان و شهرستان از مسیر جایگزین رفت و آمد کنند.

فرماندار پل‌دختر گفت: روستای چم گز با بیش از ۸۰ خانوار به دلیل عدم احداث دایک حفاظتی به ساکنان اطلاع رسانی شده تا ساکنان نزدیک رودخانه منازل خود را تخلیه و به مکان امن بروند و برای جلوگیری از هرگونه بحران احتمالی با توجه به هشدار وضعیت قرمز هواشناسی برای این منطقه نسبت به راه اندازی سایت اسکان موقت در این روستا اقدام شده تا در صورت نیاز مکان امنی برای ساکنان فراهم باشد.

خادم افزود: با توجه به هشدار هواشناسی و بیشتر حجم بارش‌ها در روستاهای جنوب شهرستان پل‌دختر از جمله پاعلم ، جلوگیر ، چم گزو حاشیه چم مهر نیروهای امدادی و خدمات رسان در حال آماده باش و بازدیدها و بررسی‌ها برای رفع نارسایی‌ها از سوی مسئولان لحظه به لحظه ادامه دارد.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید