گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۱:۰۷ :: ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
پلمب پنج مرکز غیر مجاز زیبایی و لیزر در بروجرد

معاونت درمان شبکه بهداشت و‌ درمان بروجرد گفت: پنج مرکز غیر مجاز زیبایی و لیزر در یک‌ماهه پایانی سال در بروجرد پلمب شدند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهدی زارعی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد افزود: پنج مرکز غیر مجاز زیبایی و لیزر در یک‌ماهه پایانی سال به علت مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی در بروجرد پلمب شدند.

وی اظهار داشت: در یک‌ماهه پایانی سال تعداد ۲۳ نفر در مراکز زیبایی و لیزر غیر مجاز دچار صدمه شدند که به صورت کتبی شکایت کرده و پیگیری انجام شده است.

معاونت درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: پیرو شکایات مردمی متعدد، کارشناسان معاونت درمان شبکه بهداشت با دستور دادستان و همکاری پلیس اداره اماکن عمومی، پنج مرکز غیرمجاز لیزر و زیبایی را به علت استفاده از دستگاه‌های غیرمجاز و تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد فاقد صلاحیت، پلمب و متخلفین به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

زارعی با اشاره به اینکه شکایات مردمی از مراکز غیرمجاز تزریق ژل و بوتاکس و لیزر پوست در ایام منتهی به نوروز افزایش یافته است افزود: در مراکز غیر مجاز زیبایی و لیزر افراد غیرمتخصص صرفا به‌ صورت تجربی و غیر علمی اقدام به تزریق ژل و بوتاکس و انجام لیزر می‌کنند و معمولا عوارض جبران‌ناپذیر غیرقابل بازگشت و فلج اعصاب صورت را در پی دارد.

وی اظهار داشت: افراد فاقد صلاحیت، پزشک نیستند و اطلاعی نسبت به آناتومی و اعصاب صورت ندارند و با یک اقدام درمانی غیر اصولی، سبب بروز آسیب جدی در صورت مراجعه‌کنندگان می‌شوند.

معاونت درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: بر اساس ماده سه قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، هرگونه فعالیت درمانی و پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی از طرف وزارت بهداشت، منجر به پلمب مرکز و حبس تعزیری از ۶ ماه تا سه‌سال و جریمه نقدی خواهد شد.

زارعی ضمن تقدیر از دادستان، فرماندهی انتظامی و پلیس امنیت عمومی بروجرد افزود: تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی و حمایت بی‌دریغ دادستان از ضابطین خود در حوزه سلامت شهرستان موجب ایجاد آسایش و آرامش در جامعه می‌شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید