کارگاه آموزش کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی لرستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان در کارگاه آموزشی کارآفرینی که با حضور ۱۰۰ نفر از مشاوران و مدیران مدارس استان برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاددانان اعتقاد دارند که افزایش نقدینگی در یک بخش موجب تورم میشود و تورم آسیبهای متعددی را به دنبال دارد که البته این یک اصل کلی در اقتصاد است ولی استثنائاتی هم دارند چراکه آنها معتقدند افزایش نقدینگی اگر در قسمت های مولد باشد، موجب تورم نمیشود.
سعید فرحبخش ادامه داد: در دانشگاهها و مراکز عالی این نسبت را میتوان توضیح داد که افزایش کمیت در دانشگاهها به طور مطلق با توجه به منابع محدود ما خیلی مطلوب نیست.
فرحبخش یادآور شد: در حال حاضر ۲۶۴۰ دانشگاه مرکز آموزش عالی با چهار میلیون دانشجو در کشور داریم که این موضوع برحسب ظاهر خوب است اما همین مسئله باعث شده، آموزشها کیفی نباشد.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان افزود: در کشورهای توسعهیافته دنیا، تعداد دانشگاهها بر حسب شرایط اقتصادی و اجتماعی تعیین میشود. در این کشورها تعداد دانشگاهها از کشور ما پایینتر است.
وی افزود: کمیتگرایی دانشگاهها که در آموزش عالی کشور ما اتفاق افتاده است باعث مدرکگرایی، بیکاری فارغالتحصیلان و پیامدهای اجتماعی است.
فرحبخش تصریح کرد: دولت در سالهای اخیر توسعه دانشگاهها را سختتر کرده و سیاستهای ادغام دانشگاهها را ظرف یکی دو سال گذشته دنبال کرده است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه تعدد دانشگاهها با توجه به کمبود امکانات چندان موثر نیست، افزود: اما این استثنا وجود دارد که اگر افزایش تعداد دانشگاهها در بخشهای مهارتی باشد، بسیار کمک کننده به شرایط اشتغال و اقتصاد کشور است و میتواند در راستای حل مشکلات صنعتی و اقتصادی باشد.
وی گفت: در کشور ما با توجه به اینکه دانشگاههای علمی کاربردی وجود دارد، مجموعاً ۱۵ درصد آموزشهای این دانشگاه مهارتی است و در سند ششم توسعه پیشبینی شده است که ما این آموزشها را به ۳۰ درصد برسانیم.
فرحبخش خاطرنشان کرد: در دانشگاه علمی کاربردی با توجه به ماهیت این دانشگاه، بحث اشتغالزایی موردتوجه قرار گرفته است.
این مسئول دانشگاهی اظهار کرد: فارغالتحصیلان این دانشگاه به نسبت دانشآموختگان دیگر دانشگاهها به راحتی میتوانند در بازار کار مشغول شوند چراکه آموزشهای مهارتی دیدهاند.
وی ادامه داد: در آموزش و تربیت تکنسینها در مقاطعی کوتاهی کردهایم که امیدواریم فرصتهایی پیش آید که این خلأ را پرکنیم.
فرحبخش اضافه کرد: دانشگاه علمی کاربردی، محیط آموزشی سیال است که رشتههای بروز را راهاندازی میکند. این دانشگاه ۸۰۰ رشته در حوزههای مختلف دارد کههایی که نیاز بازارکار هستند در این دانشگاه تأسیس میشوند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاهی مهارتی است و بیشتر آموزشها از طریق برگزاری کارگاهها به دانشجویان منتقل میشود.