گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۴۰ :: ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
برگزاری هفتمین همایش “یاران بی‌ادعا” در دانشگاه علمی کاربردی لرستان

به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، هفتمین همایش "یاران بی‌ادعا" در دانشگاه علمی کاربردی لرستان برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته،، در هفتمین همایش یاران بی‌ادعا که باحضور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، برخی از مسئولان استان، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی، مدرسان ودانشجویان در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزارشد، از ۶۵ دانشجوی برتر شاهد و ایثارگر در زمینه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی و همچنین مراکز علمی کاربردی برتر استان در حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

در این مراسم، رئیس دانشگاه جامع علمی‎کاربردی لرستان گفت: براساس مصوبه شورای عالی اداری کشور، خاتمه همکاری مراکز دولتی با دانشگاه اعلام شد و در این راستا مراکز جامع علمی کاربردی استان از ۳۲ مرکز به ۱۹ مرکز کاهش یافت و کیفی سازی مراکز آموزشی علمی کابردی در راستای اشتغالزایی و آموزش های مهارتی در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در راستای کیفی سازی مدرسان تلاش مضاعفی انجام می شود افزود: به همین منظور نظارت ها افزایش یافته و با اجرای طرح ساماندهی، ازیک هزار و ۲۰۰ مدرس فعال، هم اکنون ۹۰۰ مدرس به صورت حق التدریس مشغول فعالیت هستند.

وی به حضور فعال و چشمگیر جوانان دانشگاهی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کردو اظهار داشت: اگر چه عوامل مختلفی در دفاع مقدس تاثیرگذار بودند اما حضور دانشجو و اقشار دانشگاهی در عرصه نبرد مستقیم با دشمن بعثی و نیز خلاقیت‌های آنان در مدیریت همه جانبه جنگ، تأثیر بسزائی در ناکارآمد ساختن ارتش تا دندان مسلح عراق و حامیان آن بر جای گذاشت.

وی گفت: معنویت در جبهه های جنگ از دیگر ویژگی های دفاع مقدس بود و این معنویت باعث مقاومتی شایسته شد این در حالیست که در نیروهای مسلح سایر کشورها اینچنین معنویتی وجود ندارد .

وی تاکید کرد: جبهه ها بستر مناسبی برای خودسازی رزمندگان دفاع مقدس ایجاد کردند و  شجاعت و جسارت فرماندهان و رزمندگان در جبهه های جنگ و در خط مقدم عملیات ها ستودنی است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید