گروه: برگزیده
تاریخ: ۲۳:۴۵ :: ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
کشاورزان می توانند با کاهش دور آبیاری در مزارع از بحران خشکسالی عبور کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تاکید کرد: توصیه می شود کشاورزان عزیز با کاهش دور آبیاری در باغات و مزارع در عبور از بحران خشکی و تنش آبی ایجاد شده همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، دکتر اسفندیار حسنی مقدم، به همراه معاونین بهبود تولیدات گیاهی و برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان وضعیت منابع آبی خرم رود و رودخانه کشکان حد فاصل خرم آباد به پلدختر و همچنین وضعیت آب موجود در رودخانه کشکان در مسیر عبور از شهرستان‌های چگنی و نورآباد را مورد بازدید قرار دادند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان مشکل عمده کم آبی را ناشی از عدم «سدسازی» در سنوات گذشته برشمرد و اعلام کرد: «سد» به‌منظور ذخیره سازی و مهار روان آبها در فصل بارندگی وجود ندارد چنانچه در سالیان گذشته سد احداث می‌شد، سیلابها کنترل و روان آب‌ها مهار می‌شد و جهت آبیاری مزارع و باغات در مواقع لازم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: استان لرستان به رغم داشتن متوسط بارش مناسب هم از سیلاب آسیب می بیند و هم از خشکسالی

وی یکی دیگر از بحران‌های کم آبی در سالجاری را کاهش شدید بارندگی به میزان ۵۰ درصد نسبت به سنوات گذشته اعلام کرد و گفت: متاسفانه تعدادی از کشاورزان علی رغم هشدارها و اخطارهای جهاد کشاورزی اقدام به برداشت غیرمجاز از منابع آبی می نمایند که لازم است شرکت آب منطقه‌ای در چارچوب قوانین با متخلفین برخورد نماید.

وی در پایان به کشاورزان توصیه کرد: با کاهش دفعات آبیاری در مزارع خود و استفاده بهینه از منابع آبی به توصیه کارشناسان عمل نموده و با متولیان امر همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید