گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۲۰ :: ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
کلنگ‌زنی مدرسه کودکان استثنایی در الشتر

یک واحد آموزشی ۳ کلاسه با مشارکت خانم ماهرو زاده خیر مدرسه ساز در بخش فیروزآباد شهرستان الشتر ساخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، با حضور دکتر ابراهیمی نماینده مردم شهرستانهای سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ، خرم آبادی معاونت مشارکت های مردمی نوسازی مدارس استان ، اسماعیلی معاون آموزش و پرورش استثنایی استان ، خانم ماهرو زاده خیر مدرسه ساز و تنی چند از مسئولین ، کلنگ ساخت مدرسه ۳ کلاسه کودکان استثنایی بخش فیروز آباد به زمین زده شد.

در این مراسم دکتر ابراهیمی ضمن اعلام مراتب تقدیر و سپاسگزاری خود برای حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ، از اقدام خانم ماهرو زاده و دیگر خیرین به سبب اهتمام به رفع تنگناهای آموزشی کشور تشکر کرد.

وی در ادامه افزود : علی رغم اقدامات بسیار شایسته نوسازی مدارس استان در طول یکسال گذشته برای ساخت مدرسه در شهرستانهای نورآباد و الشتر ، کماکان زیر ساخت های بخش های دیگر از قبیل راه و بهداشت نیز با مشکلات اساسی مواجه هستند .

وی افزود ، هم اکنون ۱۷۰ مدرسه در نورآ باد وجود دارد که از این میزان ۷۰ مدرسه کد تخریب خورده اند و ۴۵ مدرسه کانکسی وجود دارد.

ابراهیمی تنها راه فایق آمدن به رفع تنگناهای آموزشی را جذب خیرین عنوان کرد و افزود : در طول یکسال گذشته ، نوسازی مدارس با جذب خیرین مدرسه ساز و گسیل اعتبارات ، اقدامات شایسته ای را در این حوزه انجام داده است که نمونه آن همین مدرسه ای است که امروز شاهد کلنگ زنی آن هستیم.

نماینده مردم نورآباد و الشتر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت ، سال گذشته دکتر رخشانی مهر با حضور در شهرستان نورآ باد از وضعیت بغرنج این منطقه بازدید کردند و برای رفع کاستی ها قولهای مساعدی داده اند که نوسازی مدارس لرستان در حال اجرای مصوبات این سفر بوده و هستند .

در ادامه این مراسم ، اسماعیلی معاونت آموزش و پرورش استان گفت : بیش از ۴ هزار دانش آموز استثنایی در استان وجود دارد که متاسفانه ، مدرسه کافی برای تحصیل این عزیزان ایجاد نشده و ساخت اینگونه مدارس می تواند قدم موثری برای ایجاد عدالت آموزشی در اقصی نقاط استان باشد .

شایان ذکر است : مدرسه ۳ کلاسه استثنایی بخش فیروز آباد توسط خانم ماهروزاده مطابق وصیت خانم زهرا ماهروزاده در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع و با صرف اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته خواهد شد .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید