رییس پلیس راهور لرستان:
تاریخ: ۱۵:۲۲ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
کنترل ترافیک با فرهنگسازی ممکن است/خرم آباد ۱۶ نقطه حادثه خیز دارد

صبح امروز رییس پلیس راهور استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص کنترل ترافیک بویژه با هدف کاهش متوفیان تصادفی گفت: در کنترل ترافیک،رویکرد ما بیشتر فرهنگی ست زیرا تاثیر فرهنگسازی بیش از برخورد خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته،سرهنگ مرادی تجهیز مسیرها به سامانه های کنترل ترافیک را هدف اصلی پلیس راهور عنوان کرد و گفت: رویکرد و راهبرد ناجا و راهور این است است که حضور فیزیکی را کمتر کرده و تجهیزات کنترل ترافیک را افزایش دهند و نیز احصا نقاط حادثه خیز استان دیگر موارد در دستور کار است که خرم آباد به تنهایی ۱۶ نقطه حادثه خیز دارد.

سرهنگ مرادی در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه طی سال ۹۶ با کاهش تصادفات فوتی مواجه بودیم که تاثیر فرهگسازی، همکاری مردم و پیگیری های رسانه در کنترل ترافیک را مبین می سازد.

وی با اشاره به اینکه مبنای آمار فوتی بر اساس پزشکی قانونی ست، افزود: رتبه دوم تصادقات فوتی در کشور را کسب کردیم که رتبه قابل توجهی ست وباز هم این مهم لزوم تعامل رسانه به عنوان زبان گویای مردم را گوشزد می کند که در همین جا از زحمات بی شائبه خبرنگاران تقدیر و تشکر می کنیم.

سرهنگ مرادی در خصوص کنترل ترافیک و خصوصا با اهداف کاهش متوفیان تصادفی بیان داشت: در کنترل ترافیک،رویکرد ما بیشتر فرهنگی ست زیرا تاثیر فرهنگسازی بیش از برخورد خواهد بود.

رییس پلیس راهور لرستان گفت: طی نه ماهه اخیر سالجاری نیز با کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات مواجه بوده ایم و در حوزه تصادفات جرحی نیز کاهش ۶ درصدی داشته ایم.

سرهنگ مرادی افزود: پلیس راهور خرم آباد و بروجرد نیز عملکرد مثبتی در زمینه کاهش تصادفات داشته اند البته موفقیت را به خودمان نسبت نمی دهیم وباید گفت:اصحاب رسانه خوب فرهنگسازی کردند و مردم نیز همکاری خوبی داشتند.

وی در ادامه آمار داد طی سالجاری آمار تصادفات بدین شرح می باشد:
۴۸ نفر فوتی ۲۴ درصد نفر در محل
۳ درصد در حین انتقال
۷۳ درصد در مراکز درمانی

لازم به ذکر است: به گفته سرهنگ منوچهر مرادی میانگین کشوری متوفیان تصادفی در مراکز درمانی شامل ۶۳ درصد است که در استان ما یازده درصد با میانگین کشوری تفاوت دارد و این مساله کمبود امکانات درمانی و کافی نبودن نیرو یا بهینه نبودن خدمات درمانی در بیمارستانهای استان را هویدا می سازد.

رییس پلیس راهور لرستان گفت: با اشاره به لزوم وجود گذرگاهای ایمن در مسیرهای داخل شهری، گفت: بیشترین تصادف مربوط به عابرین پیاده است که متاسفانه در اکثر مسیرها گذرگاهای ایمن نداریم.

گفتنی ست: در این جلسه بیان شد،در سراشیبی کوی فلسطین سطلهای زباله چرخدار با حرکت و برخورد کردن با وسایل نقلیه موجب حوادث و خساراتی می شوند که طبق تمهیدات شهرداری می بایست بر مبنای محل ثابت نگه داشته شوند.

بازگشت به خانه

دیدگاه ها بسته شده اند.