رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۵۹ :: ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
مبارزه با فساد اداری را در اولویت قرار داده‌ایم

شامگاه 26 آذرماه 1400،حمیدرضا صفریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در گفت‌و‌گوی اینستاگرامی با کارگروه یاوران اصلح،گفت:روی منیت‌ها خط قرمز کشیده‌ایم، مبارزه با فساد اداری را در راس همه امور قرار داده‌ایم و به عنوان نمایندگان مردم تمامی ادارات را از این حیث مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در گفت‌و‌گوی اینستاگرامی با کارگروه یاوران اصلح، گفت:مبارزه با فساد اداری را در اولویت قرار داده‌ایم.

حمیدرضا صفریان ادامه داد: به عنوان خادم ملت و به تمام معنا برای خدمت به مردم آمده‌ایم و هیچ نفع شخصی برای خود تعریف نکرده‌ایم، به دنبال زد و بندهای مادی و سیاسی نیستیم و خودمان را موظف به پاسخگویی می‌دانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیان کرد: عرفا در بین مردم جا افتاده است که شورای شهر فقط شورای شهرداری است، اما چنین نیست،شهرداری با فاجعه نیروی انسانی مواجه است که تعهد و تخصص و ناکارآمدی آنها مشهود است، با انتخاب شهردار یکسری مدیر ناکارآمد برکنار شدند و باز هم مدیرانی هستند که برکنار خواهد شد چرا که تمرکز ما بر روی نیروی‌های کارآمد و متخصص است.

صفریان اظهار کرد: مشکلات شهرداری بسیارند، کارخانه آسفالت شهرداری مدت‌ها بود با صرف هزینه‌های میلیاردی برای تجهیزات آن خاموش و تعطیل بود، باید برای خریدن آسفالت دست دیگران را می‌بوسیدیم اما کارخانه آسفالت خرم‌آباد را فعال کردیم که روزانه ۱۲۰ تن تولید دارد، اما هم‌چنان مشکل اصلی ما در این زمینه تامین قیر است‌ با این حال آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها با اولویت معابر خاکی در دستور کار است.

وی یادآور شد: هتل شهرداری که از منابع درآمد پایدار شهری به شمار می‌رود حدود ۱۸ ماه تعطیل بود که با تلاش شورای شهر و شهرداری فعال شده و خدمات‌دهی دارد.

عضو شورای شهر خرم آباد ادامه داد:  شهرداری خرم‌آباد از لحاظ مالی بسیار ضعیف است، بودجه سالانه شهرداری۳۵۰ میلیارد تومان است در حالی که ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد اما می‌دانیم چاره‌ای جز فائق آمدن بر مشکلات موجود نداریم.

صفریان افزود: شهربازی کیو از سال ۸۵ تاکنون تعطیل بوده و کودکان آن سال‌ها تا الان چرخ و فلک در این شهر مشاهده نکردند، با ورود سرمایه‌گذار جدید شهربازی را احیا کرده‌ایم که در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار قول داده تا عید آن را تحویل می‌دهد.

این مسئول گفت: بحث سرمایه‌گذاری شهری را با جدیت پی‌گیری می‌کنیم و در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران مختلفی هستیم، در بحث درآمد پایدار شهری نیز با محوریت جذب توریست ۷۵۰ نقطه تاریخی را در سطح شهر شناسایی کرده‌ به دنبال احیای آنها هستیم و از تمامی مسئولان می‌خواهیم که در این راستا به مدد شهرداری بیایند.

وی ادامه داد: همه فقط یقه شهرداری را می‌گیرند که چکار کرده‌اید اما کسی نیست از میراث فرهنگی بپرسد در بحث معرفی و ساماندهی ۷۵۰ نقطه تاریخی که در این شهر شناسایی شده‌اند چه اقداماتی انجام داده است؟!

وی با اشاره به اینکه فرهنگ، اساس و پایه هر کار است،اضافه کرد: سازمان فرهنگی، ورزشی خرم‌آباد تنها ۳ میلیارد تومان بودجه دارد که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن فقط صرف حقوق پرسنل این سازمان می‌شود، با۸۰۰ میلیون تومان چه خدمات فرهنگی می‌توان به این شهر داشت؟!

صفریان گفت:خیلی‌ها می‌گفتند چرا یک شهردار ملی برای خرم‌آباد انتخاب نمی‌کنید، با چندین نفر رایزنی کردیم اما زمانی که بودجه سالانه شهرداری خرم‌آباد را با شهرهایی مثل اصفهان، تبریز، همدان و… مقایسه می‌کردند حاضر نمی‌شدند این مسئولیت را بپذیرند!

خبر: اکبر بابایی مفرد

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید