تاریخ: ۱۴:۱۰ :: ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
۱۰ هزار نفر روز گذشته از جاذبه‌های گردشگری لرستان بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خبر داد: ۱۰ هزار و ۴۵ نفر روز گذشته از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی این استان بازدید کردند.

به گزارش وارک پایگاه خبری سنگ نوشته، عطا حسن پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: جاذبه های تاریخی طبیعی آبشار بیشه، مجموعه تاریخی فلک الافلاک، آبشار نوژیان، آبشار گریت، موزه زبان و فرهنگ لرستان بیشترین بازدید را داشتند.

وی گفت: سه هزارو ۹۷۵ نفر از جاذبه های تاریخی، پنج هزارو ۲۴۵ نفر از جاذبه های طبیعی، ۸۲۵ نفر از جاذبه های مذهبی بازدید داشته اند همچنین سه هزارو ۲۶۸ نفر در مراکز اقامتی لرستان پذیرش شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر به گردشگران، از ابتدای تعطیلات نوروزی بازدید نظارتی از اماکن تفریحی و اقامتی لرستان انجام شده است.

حسن پور بیان کرد: ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۴۰۰ تخت، یک متل با ظرفیت ۵۰ تخت، ۱۳ مهمانپذیر با ظرفیت ۴۴۰ تخت، پنج مجتمع اقامتی با ظرفیت ۱۸۰ تخت،خانه های مسافر با ظرفیت ۲۰۰ نفر همچنین هشت اقامتگاه بوم گردی مجوزدار با ظرفیت ۴۰۰ نفر در لرستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

وی گفت: علاوه بر این ۱۶۵ مدرسه در سطح استان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که با احتساب امکانات مراکز رفاهی، ظرفیت پذیرش و اسکان هشت هزار مسافر در نوروز ۱۴۰۲ ایجاد شده است.

وی افزود: علاوه بر مدارس، مراکز رفاهی ناحیه یک و ۲ خرم آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و ازنا برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته‌ شده است و در مجموع ۱۱۴ اتاق ویژه با ۳۸۰ تخت در اختیار مسافران قرار داده می شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید