مهمترین فعالیت‌های حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۲۳ :: ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
۵۵ درصد روستاهای استان از طرح هادی بهره‌مند هستند/ ۷۷ درصد روستاها مقاوم‌سازی شده‌اند

مدیرکل بنیادمسکن لرستان از پرداخت تسهیلات بهسازی برای ۷۶ هزار و ۳۳۶ واحد مسکن روستایی استان خبر داد و گفت: ۱۱۸ هزار و ۳۵۱ واحد مسکن روستایی معادل ۷۷ درصد واحدها مقاوم سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز پویا تابعی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این اقدامات در سه بخش عمران روستایی، مسکن روستایی و مسکن شهری هستند.

وی، تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، اجرای برنامه توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی، صدور اسناد مالکیت املاک شهری و روستایی، طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی، تملک و واگذاری زمین‌های روستایی و طرح روستاهای هدف گردشگری را از جمله مهمترین فعالیت‌های حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن برشمرد.

مدیرکل بنیادمسکن لرستان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۹۸۵ روستای دارای سکنه استان، هزار و۵۷۵ روستای آن را بالای ۲۰ خانوار عنوان و تصریح کرد: برای ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده، ضمن اینکه ۳۰ درصد روستاهای در معرض خطر نیز مشمول طرح ایمن سازی شده‌اند.

تابعی بیان داشت: در حال حاضر ۵۵ درصد روستاهای استان معادل ۸۲۸ روستا از اجرای طرح هادی بهره‌مند هستند.

صدور سند برای ۸۴ هزار و ۳۵۵ واحد مسکن روستایی

وی در خصوص صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری نیز گفت: از ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی در سطح استان، برای ۸۴ هزار و ۳۵۵ واحد سند صادر شده که هم اکنون میانگین صدور سند برای واحدهای مسکن روستایی ۵۴ درصد است.

مدیرکل بنیادمسکن لرستان اظهار داشت: بنیاد مسکن لرستان بر اساس تکلیف قانونی مشخص شده در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور و به منظور رفع محرومیت نقاط روستایی به ویژه در نقاط محروم استان، اقدام به تهیه طرح توسعه منظومه روستایی کرده که در این راستا طرح منظومه روستایی در ۶ بخش استان تهیه و یا در دست اقدام است.

تابعی به اجرای ۶۰ طرح تامین مسکن ایتام تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد استان اشاره و خاطرنشان کرد: ۲ هزار طرح برای مسکن محرومین اجرا شده، ضمن اینکه ۲۵۸ طرح برای تامین مسکن مددجویی خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و بیشتر تحت پوشش بهزیستی نیز عملیاتی شده است.

مقاوم سازی ۷۷ درصد روستاهای لرستان

وی از پرداخت تسهیلات بهسازی برای ۷۶ هزار و ۳۳۶ واحد مسکن روستایی استان خبر و ادامه داد: ۱۱۸ هزار و ۳۵۱ واحد مسکن روستایی معادل ۷۷ درصد واحدها مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیادمسکن لرستان، احداث ۱۶۲ واحد واحد مسکن شهری را از جمله پروژه‌های در دست اقدام این مجموعه برشمرد و افزود: مجموعه بنیاد مسکن همچنین مجری احداث ۷۸۰۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید