تاریخ: ۹:۴۵ :: ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
۵ توله روباه سرگردان به محیط زیست ازنا تحویل داده شد

رئیس اداره محیط زیست ازنا گفت: یک کشاورز علاقمند به محیط زیست در یکی از روستاهای اطراف شهرستان ازنا هنگام کار در مزرعه متوجه حضور پنج قلاده توله روباه بدون مادر و سرگردان در اطراف زمین خود شد که ضمن تماس با اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان آنها را به یگان این اداره تحویل داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، منصور درویشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ازنا گفت: یک کشاورز علاقمند به محیط زیست در یکی از روستاهای اطراف شهرستان ازنا هنگام کار در مزرعه متوجه حضور پنج قلاده توله روباه بدون مادر و سرگردان در اطراف زمین خود شد که ضمن تماس با اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان آنها را به یگان این اداره تحویل داد.

وی افزود: این کشاورز پس از آن که لانه روباه را در حاشیه زمین زراعی خود پیدا کرد، پی برد که مادر این توله ها به علت حمله سگ‌ها از جراحات شدید به همراه یک توله دیگر جان خود را از دست داده اند.

درویشی اظهار داشت: با توجه به کوچک و ضعیف بودن این پنج توله‌ روباه ها که تنها چند روزی از تولد آنها سپری شده است و عدم قابلیت محافظت از خود، امکان رهاسازی آنها در طبیعت میسر نبوده و این گونه‌ها جهت انجام اقدامات کنترلی و نگهداری به یکی از پاسگاه‌های محیط بانی منتقل شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا ضمن قدردانی از اقدام زیبای این کشاورز دوستدار محیط زیست، به دلیل احساس مسئولیت در قبال حیات وحش گفت: خوشبختانه فرهنگ خوبی در سطح این شهرستان به لحاظ حمایت از عرصه های حفاظت شده و انواع جانوران وحشی وجود دارد که موجب شده تا اقشار مختلف مردم ازنا همکاری بسیار خوبی را با اداره حفاظت محیط زیست و محیط بانان داشته باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید