گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۵۹ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
‍ ‍ ‍ افتتاح خانه های هلال در مناطق محروم استان لرستان

در مراسمی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خرم اباد و معاونین پشتیبانی، جوانان و داوطلب و معاون امداد و نجات در محله اسبستان خانه هلال افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خرم اباد در ابتدای افتتاحیه به اهداف خانه هلال پرداخت: خانه های هلال در سراسر کشور با هدف آموزش خانوارهای روستایی جهت مقابله و مواجهه با شرایط سخت و بحرانی و با همکاری مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است

اساسی ترین کار خانه هلال توسط اعضائ داوطلب در همان روستاها و محله ها انجام می گیرد .

محمدی افزود: در سطح شهرستان خرم اباد ۱۷ تا خانه هلال روستایی و شهری هم اکنون افتتاح شده و همچنین در چهار رده سنی کودکان ،نوجوانان،جوانان،بزرگسالان (بالای ۳۶ سال ) اموزش داده می شود که تا کنون ۶۸ خانه هلال در کل استان فعالیت دارند .
محمدی در پاسخ سوال خبرنگاران در مورد اهداف اصلی خانه بیان داشت : هدف اصلی آموزش خانواده ها در مقابله با مخاطرات و تشکیل یک خانواده آماده و آموزش دیده برای تسریع امدادرسانی درحوادث طبیعی و غیرطبیعی می‌باشد.

وی افزود : اعضا خانه متشکل شده است از رئیس خانه هلال، اعضای جمعیت ائم از جوانان، امداد و داوطلب که هر گونه اموزش در خانه بوسیله اعضا که مسولیت دارند انجام می شود و کار مهم عضوگیری در بین اقشار مختلف محله و مردم بعنوان عضو داوطلب اموزش دیده می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید