گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۰۸ :: ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
روز ارتش؛ روز حماسه و افتخار کشور است/ بدنه ارتش ایران از خانواده‌های مسلمان تربیت شده اند

صبح امروز در آستانه ۲۹ فروردین؛ روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، جمعی از فرماندهان لشکر ۸۴ پیاده لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته،در این دیدار حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان ضمن تبریک روز ارتش و گرامیداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی و لشکر۸۴ پیاده لرستان در دوران دفاع مقدس و خیر مقدم به نمایندگان یگانهای آجا در استان لرستان طی سخنانی اظهار داشت: ماه رمضان ماه نور و ماه مهمانی خداست ، خداوند می خواهد این سفره معنوی را بگستراند و بندگانش به رشد معنوی برسند و خداوند به ما توفیق بدهد بهره کافی را از این ماه ببریم.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه گفت: روز ارتش؛ روز حماسه و افتخار کشور است و ارتش ایران و بدنه ارتش ایران از خانواده های مسلمان تربیت شده اند.

وی ادامه داد: ما از قبل از انقلاب افرادی را در ارتش می شناختیم که اهل نماز و عبادت بودند و زمانی که صدای ندای امام راحل را شنیدند سخنان آن رهبر فرزانه را سرلوحه کار خویش قرار دادند علی رغم اینکه دشمنان ماموریت داشتند که ارتش را برای اهداف و حکومت شاهنشاهی حفظ کنند.

امام جمعه خرم‌آباد اذعان داشت: اما دشمنان موفق نشدن و ارتش در همان روز های اول به ملت پیوست و بیعت هما فران نیروی هوایی در روز ۱۹ بهمن ۵۷ بیانگر این مطلب است.

شاهرخی در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باز دشمن ساکت ننشست و با کودتاهای طراحی شده قصد داشت که ملت ایران و ارتش مردمی آن را به چالش بکشاند اما حمایت های امام راحل از ارتش مانع از این دسیسه ها شد و ارتش بدنه و اقتدار خود را حفظ کرد خود و خوشبختانه درکنار مردم به خوبی نقش خود خود را انجام داد.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: بنده در مناطق عملیاتی با افتخار در خدمت ارتشیان بوده ام در مناطق جنوب در یگانهای و لشکرهای ۹۲ و۲۱ ارتش با تمام وجود حس کردم که ایمان و اعتقاد ارتشیان ذاتی است و وقتی آمریکا ارتش رو در خدمت خود ندید شعار انحلال ارتش را دادند و این نشان پیوستن ارتش به ملت بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اضافه کرد: اما حضرت امام دور اندیش بود و در ۲۸ فروردین پیامی صادر کرد که ملت و ارتش برادرن و باید حرمت ارتش نگهداشته شود و ارتش باید تمام مجاهدت خودش را برای حفظ ملت و مرز های کشور بکار بگیرد که این نشان از ملتزم بودن ارتش ملت در برابر دشمنان بود.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه گفت: ما در ارتش نیروهای زیادی چون شهید فکوری، بابایی، صیاد، و در لشکر ۸۴ شاهمراد نقدی، شهید فتح الهی و هم چنین امیر سرتیپ بیرانوند را دیدیم که هر کدام خودشون به تنهایی می توانند الگویی شایسته برای جوانان ما باشند.

وی گفت: ارتش ما در شمال و شمال غرب و جنوب و تمامی مرزها ارتش برای دفاع از مرز های کشور حضور داشت و دارد و خوشبختانه دراین رشادتها لشکر۸۴ نیز همواره پیشرو بوده است بطوریکه در عملیات فتح المبین لشکر ۸۵ مسیر ارتباطی لشکر ۱۰ را از عراق از کار انداخت و توپخانه لشکرهای عراق را تصرف کرد و برگ زرینی بر جا گذاشت و هم اکنون هم الحمدالله لشکر۸۴ با پیشینیه درخشان هم چنان پیشتاز و آماده بکار است.

حجت الاسلام شاهرخی در پایان اظهار کرد: با وجود سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش که در رابطه با کارکنان و خانواده های آنان نقش آفرینی می‌کنند، خداوند را شاکریم که چنین افراد و ارتشی داریم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید