تاریخ: ۱۱:۳۷ :: ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
تزریق واکسن ایران برکت در لرستان آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد: تزریق واکسن ایران برکت با داوطلبی ۱۰ عضو هیات علمی این دانشگاه در استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، دکتر مریم کوشکی در گفتگو با خبرنگاران گفت: بیش از ۲ هزار دوز واکسن ایرانی برکت وارد استان شده است و نخستین تزریق آن با داوطلب شدن ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان که تحقیق و پژوهش‌های مرتبط این واکسن را انجام می‌دهند صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن برکت برای افرادی که در سامانه ثبت نام کرده اند در حال انجام است ادامه داد: پایان هفته جاری نیز محموله جدید واکسن برکت وارد استان می‌شود اما تاکنون میزان آن و دستورالعملی برای انتخاب گروه‌های هدف ابلاغ نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: همچنین اول تیرماه نیز تزریق جدیدترین محموله واکسن کرونا به تعداد ۱۹هزار و ۱۹۴ دوز در استان آغاز شده است و این روند ادامه دارد که این واکسن از نوع سینوفارم است و با اولویت تکمیل مرحله اول واکسیناسیون افراد واجد شرایط در حال تزریق است.

کوشکی اظهار داشت: تا پیش از این ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن کرونا وارد استان و ۱۰۱ هزار و ۴۷۸ دوز آن تزریق شده بود و پیش بینی می‌شود با تولید انبوه واکسن ایرانی، روند واکسیناسیون در استان شتاب بیشتری بگیرد.

کوشکی ادامه داد: تاکنون ۸۵ هزار و ۴۱۰ دوز اول و ۱۶ هزار و ۶۸ دوز دوم واکسن کرونا در استان تزریق شده است و محموله جدید برای تکمیل دوز اول واکسیناسیون تزریق خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۸۹ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال، ۶۷ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال و ۵۶ درصد جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال لرستان واکسن کرونا را دریافت کرده اند و مابقی نیز به دلایلی از جمله عدم تمایل افراد، واکسینه نشده اند.

وی توضیح داد: اولویت واکسیناسیون افراد بر اساس دسته‌بندی سنی و بیماری‌های خاص و سخت علاج بر مبنای ثبت نامی‌های سامانه سیب و یا مراجعه افراد بوده است.

کوشکی گفت: در حال حاضر سامانه واکسیناسیون کرونا به آدرس salamat. gov. ir برای ثبت نام گروه‌های هدف فعال است که بر این اساس چند روز پس از ثبت نام، پیامک تاریخ و مکان دریافت واکسن برای فرد متقاضی ارسال خواهد شد که مدت زمان ارسال پیامک نیز بستگی به تعداد واکسن ارسالی برای استان دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید