مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۲۴ :: ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
بیماران برای دریافت خدمات بهتر از طرح پزشک خانواده تبعیت کنند

ظهر امروز مدیرکل بیمه سلامت لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان تاکید کرد: بیمه‌شدگان طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت جهت دریافت خدمات بهتر به پزشک خانواده مربوطه مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، شاهدخت فتحی‌بیرانوند افزود: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت منتسب به پزشک خانواده مربوطه در صورت مراجعه به پزشک دیگر  متضرر خواهند شد و در این راستا علاوه بر عدم رعایت مسیر ارجاع نسخه نویسی، تمام هزینه های مرتبط به صورت آزاد محاسبه می شود که انتظار می‌رود بیمه‌شدگان به پزشک خانواده ای که منتسب شده اند مراجعه و از خدمات آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت پشتیبانی بزرگ برای بیماران کرونایی می باشد ، گفت: به محض شیوع ویروس کرونا، بیماران مبتلا تحت پوشش فرانشیز (خودپرداخت) دولتی قرار گرفتند و ۹۰ درصد هزینه درمان بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاهی و دولتی توسط بیمه سلامت تقبل شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان، بیمه سلامت بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور عنوان کرد و گفت: این بیمه ۶۰درصد مردم در لرستان را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره اینکه بیمه سلامت پشتیبان بزرگی برای حوزه سلامت در ایام کرونا بوده است، افزود: هزینه درمان بیمار کرونایی بسیار بالا است و با در تعهد فرار دادن این مباحث سازمان بیمه سلامت داروها را تحت پوشش قرار داده و آن‌ها را تقبل کرد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: بیمه سلامت در بحث کرونا حامی مردم بود چراکه با کمترین هزینه خدمات دریافت می‌کردند،  سازمان بیمه سلامت پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در راستای کمک به مردم بیمار در شرایط خاص کرونایی در کنار آن‌ها بود.

بیرانوند در ادامه با اشاره به اینکه آزمایش پی‌سی‌آر برای تست کرونا رایگان شده است، افزود:  اقدامات مختلفی در راستای حمایت از بیماران کرونایی انجام شده، نسخه بیماران کرونایی طی دو سال بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد به صورت الکترونیک انجام و کاغذ به طور کامل حذف شد.

وی گفت: در حوزه الکترونیک و هوشمندسازی، سازمان بیمه سلامت جزو سرآمدان در این زمینه است، اقدامات مهم ما بحث نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی بود که با توجه به کمبودها رتبه چهارم کشور را داریم.

 وی گفت: خوش‌بختانه با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته کمترین میزان نارضایتی را در بین مردم و بیمه‌شدگان داریم، به‌روز بودن مطالبات یکی از اقدامات خیلی نادر است که در این شرایط اقتصادی بتوانیم اعتبار جذب نموده و شرکای کاری را راضی نگهداریم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید