دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان
تاریخ: ۱۴:۲۶ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
۷۰ سمن در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت دارند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: ۷۰ سمن در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر در لرستان فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مجتبی بیرانوند افزود: مساله پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر از جمله موضوعاتی است که با کمک سمن ها انجام پذیر است اما از آنجا که تنها ۷۰ سمن در این حوزه فعالیت دارند لازم است که سطح فعالیت های سمن ها و دستگاه های عضور شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افزایش یابد.

وی ادامه داد: ما در سایر حوزه ها ۲۰۰ سمن فعال داریم اما با توجه به جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری استان تعداد سمن های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان کم است و لازم فعالیت دستگاه های همکار هم در این زمینه افزایش یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در بخش دیگری از سخنانش به سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر یعنی ۵ تیرماه اشاره کرد و گفت: ایران در سطح جهان یکی از سردمداران مبارزه با مواد مخدر است که تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در این راه تقدیم کرده و لرستان نیز ۵۶ شهید و ۳۸ جانباز در این زمینه تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده است.

بیرانوند اضافه کرد: بر همین اساس و با همین ضرورت ها که کشور ما درهمسایگی تولیدکنندگان مواد مخدر دنیا قرار دارد ،برنامه های این روز در ایران در قالب هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در این راستا و در هفته مبارزه با مواد مخدر سال گذشته ۱۷۵ برنامه از جمله امها ۵تن مواد مخدر انجام گرفت.

بیرانوند افزود: امسال نیز با توجه به مشارکت خوب مردم و دستگاه های اجرایی برنامه های این هفته با کمیت و کیفیت مطلوب برگزار می شود و برنامه هایی از جمله معرفی و تقدیر از فرمانداران برتر در زمینه مبارزه با مواد مخدر، استفاده از ظرفیت های مبلغین و مبلغات ، توزیع بسته های آموزشی ، برگزاری همایش استانی سمن های فعال در این حوزه و …در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: سفر سمن های این حوزه در قالب دوره آموزشی به سایر استان ها جهت پیدا کردن نقاط ضعف ، قوت و …نیز سال جاری انجام می گیرد.
خبر: مریم مهری

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید