توسط دوستداران محیط زیست انجام گرفت:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۵۶ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
رها سازی ۶ جغد در طبیعت ازنا

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس اداره محیط زیست شهرستان ازنا گفت: دوست داران حیات وحش در این شهرستان ۶ جوجه جغد را پس از بالغ شدن، در پارک جنگلی اشترانکوه رهاسازی کردند. منصور درویشی گفت: سه ماه گذشته یکی از اهالی روستای این شهرستان به هنگام تخریب و مرمت خانه قدیمی خود متوجه […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس اداره محیط زیست شهرستان ازنا گفت: دوست داران حیات وحش در این شهرستان ۶ جوجه جغد را پس از بالغ شدن، در پارک جنگلی اشترانکوه رهاسازی کردند.

منصور درویشی گفت: سه ماه گذشته یکی از اهالی روستای این شهرستان به هنگام تخریب و مرمت خانه قدیمی خود متوجه رفت و آمدهای مستمر یک بهله جغد بالغ به سمت تیرچه های ریخته شده آوار خانه شد که سرانجام و با کنجکاوی، محل را به دقت بررسی و با مشاهده ۶ بهله جوجه جغد، پی برد که خوشبختانه آن ها در زیر آوار زنده مانده اند.

وی اظهار کرد: نیروهای محیط زیست پس از آگاهی از این موضوع در محل حاضر شده و جوجه ها را جهت انجام اقدامات کنترلی و نگهداری، تحویل آقای رضا کریوند از دوست داران طبیعت و حیات وحش این شهرستان می دهد تا بالغ شدن جوجه ها و تغذیه آن ها را بر عهده گیرد.

درویشی گفت: این فعال محیط زیستی که در نگهداری و تیمار حیات وحش تخصص دارد پس از سه ماه نگهداری و مراقبت کامل از این جوجه جغدها آن ها را آماده رهاسازی در طبیعت نمود و در مراسمی با حضور دوست داران محیط زیست در پارک طبیعت اشترانکوه رها سازی نمودند.

رضا کریوند از فعالان زیست محیطی شهرستان ازنا در این خصوص افزود: خوشحالم که این شش جوجه جغد بعد از سه ماه مراقبتی که از آن ها داشتم، شاهد بالغ شدنشان بودم و همگی سرحال، بدون هیچ گونه مشکلی امروز با همراهی سایر دوست داران محیط زیست این شهرستان در دامان پر محبت طبیعت رهاسازی گردیدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ازنا از آقای کریوند دوست دار محیط زیست، که با علاقه وافر و دلسوزانه در هر شرایطی همواره همکاری مستمر در جهت نگهداری و تیمارداری حیات وحش مصدوم، بدون هیچ چشم داشتی با اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان داشته اند تشکر و قدردانی نمود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید