گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۵۸ :: ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
اجرای طرح سرپرستی از ایتام استان به نیابت از شهدای مجرد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر هبت اله هاشمی، امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد لرستان اظهارداشت: فرهنگ ایثار خاص مکتب اسلام نیست در همه مکتب ها وجود دارد ولی در یک مکتبی این فرهنگ ایثار مختص یک فصلی است و تمام می شود اما اسلام این مکتب ایثار را خاص تعریف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه بحث ایتام یک ایثار در بعد اقتصادی ومادی است و پرداخت جهیزیه به مددجویان یک نوع ایثار است، عنوان کرد: در فرهنگ اسلام و شیعه اوج این قله شهادت است که اختصاص به فرهنگ تشیع دارد، هرچند در همه ادیان به کشته های آنها شهید گفته می شود.

وی با اشاره به جایگاه شهید در اسلام خاطرنشان کرد: شهیدی که قرآن تعریف می کند و مکتب اهل بیت(ع) از آن اسم می برند، شهیدی که سردمدار آن سیدالشهدا است این شهید با همه عالم فرق می کند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر هاشمی گفت: مسیری که در کمیته امداد و بنیاد شهید ما در آن حرکت می کنیم سخت و پرتنش است ولی در این مسبر هر مجموعه ای نمی تواند انجام دهد، کسانی می توانند در مسیر خدمت و دست گیری قرار گیرند، اعتقادات اثرگذار است در کنار اعتقاد، فرهنگ اجتماعی و دینی موثر است.

وی عنوان کرد: گذشتن از مال و جان برای انسان ها سخت است و کسانی که از مال و جان می گذرند، خداوند می فرمایند این افراد صادقین هستند.

مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: در طرح اکرام ایتام یک فرزند با انتخاب خانواده شهید، به نام شهدا معرفی شود و این اقدام در عید غدیر رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر هاشمی بیان کرد: تاکنون خانواده شهدای مجرد در استان از سرپرستی ایتام به نیابت از شهدا در این طرح اکرام استقبال کردند.

وی اظهار کرد: جهیزیه هایی نیز که به نیابت از شهدا از طرف کمیته امداد پرداخت می شود طرحی نو در کشور است.

گفتنی است، تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی(ره) لزستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در راستای اجرای طرح اکرام ایتام” سرپرستی هر شهید مجرد یک یتیم” منعقد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید