گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۵۷ :: ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد تحویل داده می‌شود / اهدا سه هزار و ۲۱۹ سری جهیزیه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جلال شیخ پور اظهار کرد: اولویت و برنامه اصلی ما در کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های نیازمند با بعد اقتصادی است که خوشبختانه امسال ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در راستای توانمندسازی خودکفا شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ مسکن توسط کمیته امداد احداث، تعمیر و مرمت شده است، ۲ هزار و ۴۰۰ کلید تحویل مددجویان داده شده است.

وی میزان منابع اشتغال‌زایی کمیته امداد استان برای امسال را یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، عنوان کرد و گفت: تاکنون ۵ هزار و ۴۸۵ شغل از محل پرداخت تسهیلات برای مددجویان ایجاد کرده‌ایم، ۱۰ هزار پرونده هم در بانک‌ها در دست بررسی است، پیش بینی ما ایجاد ۱۳ هزار شغل برای مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان خاطر نشان کرد: بر اساس راستی آزمایی انجام شده ۸۹ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد فعال است.

شیخ پور گفت: کمیته امداد استان امسال ۳ هزار و ۲۱۹ سری جهیزیه به مددجویان تحت پوشش تحویل داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سه هزار و ۵۰۰ خانواده مددجوی این نهاد امسال توانمند و از چرخه حمایتی خارج شده اند.

 جلال شیخ پور  بیان کرد: هم اکنون ۱۰۵ هزار خانواده با جمعیتی حدود ۲۱۶ هزار نفر در لرستان تحت پوشش این نهاد هستند و خدمات به سمت توانمندسازی خانواده های نیازمند تحت حمایت است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود افرادی که نظم اقتصادی زندگی آنها دچار اختلال شده است به رویکرد سابق برگردند ادامه داد: در مجموع ۲۸ هزار و ۹۳۳ نفر به علت خودکفا شدن، ازدواج یا مرگ از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده اند و افراد توانمند شده، علاوه بر خودکفایی، کمک کننده جامعه هستند و برخی نیز افرادی تحت پوشش دارند.

وی با بیان اینکه مبنای حرکتی کمیته امداد استان اقتصادی و توانمندسازی است عنوان کرد: در این راستا تلاش می شود خانواده های تحت پوشش دربازه زمانی مناسب به روال قبلی زندگی خود بازگردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: این نهاد عملیات اجرایی پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را در حوزه ساخت، بازسازی و تعمیر آغاز کرده و تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ کلید واحد مسکونی به خانواده ها تحویل داده است.

شیخ پور بیان کرد: رفع مشکل محرومان بخش شهری نیز در اولویت قرار گرفته است و ۵۰۰ واحد مسکونی امسال پیگیری و تامین می شود.

وی با اشاره به امر اشتغالزایی و توانمندسازی محرومان اظهار داشت: در سالجاری تاکنون پنج هزار و ۴۸۸ کمک با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی ارزان قیمت انجام شده است و اکنون نیز ۱۰ هزار پرونده در بانک های عامل در حال پیگیری است و پیش بینی می شود بالغ بر ۱۳ هزار شغل در استان ایجاد شود.

شیخ پور با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت افزود: این مهم از عوامل موفقیت اجرای طرح های خرد است و نظارت فنی این طرح ها در حداقل سه مرحله انجام می شود که بالغ بر ۸۹ درصد طرح های اشتغال این نهاد فعال است.

وی با تاکید بر تسهیل گری در امر ازدواج مددجویان این نهاد ادامه داد: در بخش جهیزیه نیز سه هزار و ۲۱۹ سری جهیزیه با اعتبار یک هزار و ۱۰ میلیارد ریال اهدا شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید