گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲:۴۸ :: ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
ارائه آخرین دستاورهای پژوهشی شرکت توزیع برق استان لرستان

این شرکت در محل پژوهشگاه نیرو در هفته پژوهش آخرین دستاوردهای تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان در این خصوص اظهار داشت: همکاری همه جانبه شرکت با دانشگاههای سطح استان در سال رونق تولید سبب گردید که ۵ پروژه در دست اقدام بعنوان پروژه های برتر  تحقیقاتی  این شرکت در هفته پژوهش در وزارت نیرو ارائه گردد.

مهندس فریدون خودنیا با اشاره به اینکه باید تحقیق و پژوهش در جامعه نهادینه و فرهنگ‌ سازی شود تا کشور در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد؛ ابراز داشت: ارتباط موثر با پژوهشگران برتر کشور و اساتید دانشگاهی موجب ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه می گردد و در نهایت منجر به اجرای پروژه های کاربردی منطبق با نیازهای روز صنعت برق می گردد.

وی پژوهش اثر بخش و فناوری ارزش آفرین و رونق تولید را  حاصل نتایج پروژه های تحقیقاتی عنوان کرد و گفت: در هفته پژوهش بطور سالیانه فرصت مناسبی برای ارائه دست آورد های پژوهشی و تبادل فناوری های به ثمر نشسته بین شرکت های توزیع برق و پژوهشگران و اساتید دانشگاهی سراسر کشور می باشد.

 در ادامه مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق استان لرستان با اشاره شعار این شرکت در زمینه تحقیقات با عنوان “پژوهش هزینه نیست بلکه یک نوع سرمایه گذاری است” اظهار داشت: این دفتر در زمینه های گوناگون پژوهشی و تحقیقاتی همانند بهبود شاخص های کیفیت توان در شرکت توزیع برق، طراحی و نصب فیلترهای هارمونیک سوم، محاسبات الکتریکال سیستم های توزیع نیروی برق و دیگر موارد فعالیت مستمری دارد.

مهندس ابراهیم شریفی پور با تشکر ازحمایت های مدیرعامل ساعی  و پرتلاش شرکت آقای مهندس خودنیا ابراز امیدواری نمودند که با ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت برق استان  شاهد موفقیت های روز افزون در امر پژوهش های علمی و کاربردی باشیم.

وی در پایان پروژه های برتر ارائه شده در هفته پژوهش را بشرح ذیل اعلام نمودند:

۱٫      تولباکس ماژولارMatDist  برای محاسبات سیستم توزیع(نرم افزار انعطاف پذیر مبتنی بر MATLAB) با مشارکت دانشگاه لرستان

۲٫      اپلیکیشن عملیاتی بهینه سازی مصرف برق با نام اپلیکیشن ناب با مشارکت پارک علم و فناوری استان و شرکت دانش بنیان زاگرس خرم نیرو

۳٫      اتصال مولدهای مقیاس کوچک(نیروگاه گازی) به شبکه توزیع برق در استان لرستان در حالت متصل و جزیره ای با مشارکت دانشگاه آیت اله بروجردی

۴٫      افزایش شاخص های کیفیت توان شبکه توزیع برق با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

۵٫      ارائه مدل پنج بعدیTMPEM  برای تجزیه و تحلیل حوادث ایمنی در شرکت توزیع برق با مشارکت دانشگاه پیام نور لرستان

 

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید