در پنجمین جشنواره ملی معرفی ارقام گیاهی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۰۰ :: ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
ارقام جدید گندم نان دیم با نام های  ” کبیر” و “پایا” معرفی شد

ارقام جدید گندم نان دیم با نام های " کبیر" و "پایا" به همت محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان معرفی گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، روز سه شنبه ۹دیماه ۹۹، پنجمین جشنواره ملی معرفی ارقام گیاهی با حضور مهندس کشاورز قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر وفابخش معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، مهندس چنگلوایی معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، مدیران و رئیسان موسسه ها و مراکز تحقیقاتی کشور در محل سالن فجر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار گردید.

در این جشنواره ضمن رونمایی از ۴۹ رقم جدید باغی و زراعی، با اهداء لوحی از طرف دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، از زحمات مهندس طهماسب حسین پور معاون پژوهش، فناوری ، انتقال یافته ها و محقق ارشد غلات دیم بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان به سبب معرفی ارقام جدید گندم نان دیم با نام های ” کبیر” و “پایا” تقدیر به عمل آمد.

از خصوصیات برجسته این ارقام گندم می توان به زودرسي، وزن هزار دانه بالا، عملكرد بيشتر و مقاومت به بيماري زنگ زرد و قهوه‌اي براي كاشت در ديم‌زارهاي گرمسير و نيمه گرمسير كشور اشاره نمود.

گفتنی است: نامگذاری رقم کبیر برگرفته از نام کبیرکوه لرستان بوده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید