گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۳۵ :: ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
انعقاد تفاهم‎نامه همکاری مشترک بین جهاددانشگاهی لرستان و اداره کل زندان‎های استان

طی جلسه ای و در راستای توسعه همکاری‌ها و به منظور هم‌افزایی در استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات طرفین با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تجاری‌سازی و اشتغال، تفاهم‎نامه‎ای بین جهاددانشگاهی لرستان و اداره کل زندان‎های استان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، این تفاهم نامه با هدف استفاده از ظرفیت های طرفین و انجام فعالیت‎های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، فناورانه، کارآفرینی، درمانی مشاوره های تربیتی و آسیب‎های اجتماعی به امضا رسید.

در ادامه جلسه عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‎های لرستان نیز برگزاری جلسه با جهاددانشگاهی استان را اقدامی کاربردی و کارشناسی عنوان کرد و در ادامه گفت: هم‎اکنون فضایی ایجاد شده که طرفین خارج از هر گونه تشریفات می‎توانند به درک درستی از هم برسند و نتیجه‎بخش باشد.

وی اضافه کرد: در این جلسه ظرفیت و نیازهای هم را درک کرده‎ایم و برای همین باید از جهاددانشگاهی تقدیر نمود.

کشوری با بیان اینکه مدیریت حاکم بر زندان‎های کشور برعهده دکتر محمدی، یکی از چهره‎های دانشگاهی است که به کار علمی توجه ویژه‎ای دارد، ادامه داد: ما به دنبال تغییر در جامعه هدف خود هستیم و هدف‎مان کاهش آسیب‎های اجتماعی است که در این راستا جهاددانگشاهی می‎تواند به ما کمک کند.

مدیرکل زندان‎های لرستان بر لزوم ظرفیت‎سنجی برای ارائه خدمات به مددجویان تاکید کرد و در ادامه با اشاره به اینکه برای تمامی آسیب‎ها نمی‎توان نسخه واحدی پیچید، اضافه کرد: باید به دنبال یک نسخه کاربردی بود و برای ارائه راهکار می‎بایست شناسایی جرایم و مناطق وقوع جرم، مورد توجه بیشتری قرار گیرد. برای همین جهاددانشگاهی در شورای تحقیقات اداره کل زندان‎های استان حضور یابد تا خروجی پژوهش‎ها، کاربردی‎تر باشد.

در ادامه امین سلاحورزیان، رئیس جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به مفاد تفاهم‎نامه، آن را اقدام موثری در راستای هم‎افزایی بین دستگاهی عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی آمادگی دارد که در اجرای طرح‌های افکارسنجی با رویکرد برنامه های اصلاحی و تربیتی با اداره کل زندان‎های استان همکاری داشته باشد. همچنین برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی کوتاه مدت و علمی کاربردی ویژه کارکنان، مددجویان و خانواده‌های آنان را انجام دهد.

وی با بیان اینکه درخصوص توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان و خانواده‌های آنان نیز می‎توانیم با این اداره کل هم‎افزایی داشته باشیم، اضافه کرد: آمادگی داریم که ذیل این تفاهم‎نامه طرح جامع پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و فناورانه با اداره کل زندان‎های استان تدوین کنیم تا به عنوان پایلوت در استان اجرایی شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید