مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱:۳۰ :: ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
ایمن‌سازی جاده‌های فرعی استان نیازمند سالانه ۱۹ هزار میلیارد اعتبار است

شامگاه امروز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان گفت: ایمن‌سازی جاده‌های سطح استان بویژه راه‌های فرعی روستا‌یی نیازمند اعتباری کلان است و بر اساس ضوابط سالیانه باید بین ۴ تا ۶ درصد ارزش ساخت راه‌ها جهت نگهداری آن‌ها به صورت سنواتی هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، عباس شرفی ضمن تبریک حلول ماه شوال و عید سعید فطر افزود: استان لرستان داری در مسیر راه‌های روستایی دارای ۵ هزار کیلومتر راه فرعی است و متاسفانه ما باید سالانه ۱۹ هزار میلیارد اعتبار داشته باشیم تا بتوانیم حداقل ایمنی این راهها را محقق سازیم.

شرفی ادامه داد: اما در نهایت چیزی که ما در اختیار داریم‌ کمتر ۵۰ میلیارد تومان است که اگر بخواهیم فقط خط‌کشی این محورها را انجام دهیم، بیش از این مقدار خواهد بود.

وی در بحث ایمن‌سازی و تجهیز راه‌های فرعی، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی ما بصورت امانی کار می‌کنند. از طریق ماشین آلات نیز همه ساله تلاش می‌کنیم که در فصل بارش‌ها برف روبی، ریزش برداری و در فصل تابستان عملیات پیشگیرانه و رفع نقاط حادثه‌خیز در این محورها را بخوبی انجام دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان در پایان گفت: پیوسته تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت ولی افسوس که حجم کار زیاد است و این کمبود اعتبارات محسوس است اما حتما کف استانداردها برای محورهای اصلی و فرعی فراهم خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید