گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۲۱ :: ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
بازدید نماینده دادستانی کل کشور از زندان های لرستان/ طرح ایجاد تحول در زندان های لرستان عملیاتی می شود

سرپرست اداره کل نظارت برضابطین زندانها و اجرای احکام کیفری دادستانی کشور در بازدیدی سه روزه از زندان های لرستان ، شیوه های ارائه خدمت به زندانیان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رفاهی در نشست مشترک با مدیرکل و رؤسای زندانهای استان اظهار داشت : رویکرد دادستانی ، یک رویکرد حمایتی توأم با رأفت اسلامی است که ارتقاء سطح ارائه خدمت به زندانیان و خانواده های آنان را اولویت قرار داده است.

وی افزود : دستگاه قضا دغدغه آینده زندانی را دارد و به همین دلیل بر اجرا و توسعه هدفمند برنامه های اشتغال و حرفه آموزی ، اصلاحی ، تربیتی و روان درمانی تأکید دارد.

سرپرست اداره کل نظارت برضابطین زندانها و اجرای احکام کیفری دادستانی کشور تصریح کرد: بازگشت آبرومندانه زندانی به جامعه و فراهم ساختن شرایطی برای عدم بازگشت مجدد او به زندان از اولویتهای دستگاه قضاست که تنها با کار جهادی ، هدفمند و دانش محور محقق خواهد شد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد : ضرورت دارد همه تلاشها و اقدامات قضایی و زندانبانی و بررسی مسائل و مشکلات زندانیان تا آنجا که قوانین و مقررات اجازه می دهند با جدیت مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: از آنجا که رویکرد زندانبانی در جمهوری اسلامی یک رویکرد انسان محور است بر همین اساس باید تلاش شود که زندانها به آموزشگاه نیکی ها تبدیل شده تا از این طریق روند کاهش ورودی به زندان ها سرعت بیشتری بخود گیرد.

تأمین بخش مهمی از امنیت جامعه توسط قوه قضائیه صورت می گیرد
مدیرکل زندانهای لرستان نیز در این نشست اظهار داشت: اینکه تأکید می شود دستگاه قضا باید مورد حمایت مستمر مادی دولت باشد به این دلیل است که تأمین امنیت بخش مهمی از کشور و جامعه توسط قوه قضائیه صورت می گیرد.

عبدالمجید کشوری اضافه کرد : سازمان زندان ها نیز بعنوان یکی از دستگاههای تابعه قوه قضائیه در حوزه امنیت اجتماعی یک بازوی توانمند است.

وی افزود: جامعه هدف زندانها یک جامعه انسانی است و اخلاق ، شرع و قانون ما را مکلف کرده که امکانات رفاهی و شرایط اصلاح و تربیت آنان را تا آنجا که به بازگشت آبرومندانه او به جامعه منجر شود فراهم آوریم.

این مقام مسئول بیان داشت: آنچه حوزه زندانبانی را دچار چالش کرده ، کمبود اعتبارات و نیروی انسانی است که انتظار می رود دولت ورود جدی تری به حل مسائل و مشکلات موجود داشته باشد.

کشوری بازدید سه روزه نماینده محترم دادستانی کل را یک اتفاق مطلوب توصیف و ابراز امیدواری کرد بزودی شاهد تغییرات مطلوبی در شیوه های ارائه خدمت در زندان های استان باشیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید