گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۲۱ :: ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه ؛ حاصل اثرگذاری برنامه های فرهنگی است

مدیرکل زندان های لرستان در دیدار با مدیرکل امور کتابخانه ها در محل این اداره کل بر لزوم توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در زندان ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالمجید کشوری اظهار داشت: یکی از بهترین ابزارها برای کاهش آسیبها در زندان ، ارتقاء توانمندی زندانیان در حوزه های مختلف است.

مدیرکل زندان های لرستان تقویت مقوله کتابخوانی در زندانها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: کتاب بعنوان یک ابزار مهم در ترسیم و ساخت نگرش انسانها و موضوعیت بخشیدن به شیوه تفکر در زندگی ؛ می تواند بعنوان یک راهنمای قابل اعتماد عمل کند.

وی تصریح کرد: رابطه بسیار معناداری میان میزان سرانه مطالعه زندانیان و آسیبهای درون زندان وجود دارد.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم نیازسنجی و ذائقه شناسی در زندانها خاطرنشان کرد : به نظر می رسد در زمینه توزیع کتاب در زندانها با توجه به علاقه مندی بیشتر زندانیان به برخی عناوین کتابها همچون رمان ، روانشناسی ، داستان و … لازم است تخصصی تر به موضوع نگاه شود.

همچنین مدیرکل امور کتابخانه های استان در این دیدار ضمن استقبال از گسترش همکاریها بر لزوم بروزرسانی تفاهمنامه های منعقده تأکید کرد.

فرشته طهماسبی اظهار داشت : در زندانها از کتاب استقبال خوبی بعمل می آید و همین موضوع انگیزه ما را برای ارائه خدمات مطلوب تر را بالا می برد.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتابخوانی از فاکتورهای مهم اصلاحی و تربیتی است بیان داشت : یک کتاب خوب با توجه به ماهیتی که دارد و پیامی را که به مخاطب انتقال می دهد می تواند در تعیین مسیر زندگی انسانها کاملا مؤثر عمل کند لذا تأکید ما به همگان بر مطالعه کتابهای فاخر است.

طهماسبی ضمن اشاره به حضور زندانیان در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره رضوی اظهار داشت : هرچه تلاش ما بر مشارکت بیشتر زندانیان و خانواده های آنان در برنامه های حوزه کتاب افزایش یابد طبیعتا از آسیبهای اجتماعی کاسته خواهد شد.

شایان ذکر است: در این دیدار تفاهمنامه جدید توسعه همکاری های میان دو مجموعه پس از بروزرسانی توسط مدیران کل زندانهای استان و نهاد کتابخانه های عمومی لرستان مبادله شد .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید