رییس کل دادگستری لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۴۱ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
با اخلالگران اقتصادی برخورد می شود/ جهت جبران خسارت سیل همگی دستگاه ها پشتیبانی کنند

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جعفر بدری رییس کل دادگستری لرستان در جلسه ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان که در اتاق بازرگانی برگزار گردید، بیان داشت: متاسفانه برخی‌ افراد در استان که بومی هم هستند به واسطه مسائل شخصی یا منفعت طلبی، در روند توسعه استان کار شکنی می‌کنند لیکن فعالیتهای جناب سلاحورزی […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جعفر بدری رییس کل دادگستری لرستان در جلسه ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان که در اتاق بازرگانی برگزار گردید، بیان داشت: متاسفانه برخی‌ افراد در استان که بومی هم هستند به واسطه مسائل شخصی یا منفعت طلبی، در روند توسعه استان کار شکنی می‌کنند لیکن فعالیتهای جناب سلاحورزی به عنوان نایب رییس اتاق ایران در خصوص حمایت از بازرگانان قابل تقدیر است.

جعفر بدری سپس اظهار داشت: در برگزاری جلسات ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تاکنون کارهای خوبی شده است و پیشبرد کار در این زمینه‌ها خیلی خوب بوده است و خیلی از مشکلات به واسطه همین رایزنی‌ها ، جلسات و ملاقاتهای حضوری حل شده است.

وی با بیان اینکه برخی مسائل به دستورالعمل‌های کشوری برمی گردد که کار را مشکل کرده است، تصریح نمود: آنچه در اختیار ماست این است که مدیریت و پشتیبانی کنیم تا موانع برداشته شود، بنگاه‌هایی که مشکلات مالی و اختلافات ملکی دارند یا ناهماهنگی‌های اداری را برطرف کنیم. سال رونق تولید برای همین است که دستگاه‌ها از بخش تولید پشتیبانی کنند.

بدری با اشاره به اینکه بانک‌ها ملاحضات را در نظر بگیرند و عجله‌ای برای وصول مطالبات خود نداشته باشند خاطر نشان نمود: الان در شرایط حصار اقتصادی هستیم، بایستی حمایت کنیم از صنعتگران، حاشیه‌ها را مراقب باشیم. وارد جزئیات نمی‌شوم؛ اما نشانه‌هایی می بینم که برخی‌ها در استان که بومی هم هستند به واسطه مسائل شخصی یا منفعت طلبی یا زیاده خواهی دارند کار شکنی می‌کنند که کاری که به نفع استان است انجام نشود.

وی با بیان اینکه امروز استان لرستان دارد به بازار جهانی معرفی می‌شود و جایگاهی پیدا می‌کند که سرمایه گذاران رقبت به حضور داشته باشند و بیاید رونق کار و تولید ایجاد شود، تصریح کرد: نباید جریان‌های سیاسی یا دعوای جناحی یا اختلاف شخصی در کارها خللی ایجاد کند، لیکن در برخی موارد بعضی اقدامات مسئولان اجرایی را مصداق بارز اخلال در امنیت می دانم و اگر افرادی تحت هر عنوان در کار کسانی که از بخش تولید حمایت و پشتیبانی می‌کنند اخلال ایجاد کنند برخورد قاطع قضایی خواهیم کرد، اینکه به واسطه مسائل سیاسی کسی بیاید فضاسازی کند درست نیست.

بدری سپس یادآور شد: وقتی می‌بینید استان این همه مشکل اقتصادی دارد، جوان‌ها دارند مهاجرت می‌کنند، باید کمک کنید کارها رونق بگیرد نه اینکه کارشکنی کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث تزلزل در قوانین گفت: در شرایط فعلی لازمه فعالیت اقتصادی این است که در کنار قوانین بسته‌های حمایتی برای تولیدکنندگان داشته باشیم تا مشکلی برای فعالیت آنها ایجاد نشود.

رییس کل دادگستری لرستان تاکید نمود؛ لیست واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیلاب اخیر لرستان تهیه شود. در مناطق سیل زده، در برخی بازدیدهایی که رفته‌ایم مسائل را مشاهده کرده‌ایم، دولت نیز موظف است به وعده‌هایی که داده عمل نماید نه در حد دستورالعمل باقی بماند و اجرا نشود.

بدری در پایان خطاب به دستگاه‌های اجرایی بیان داشت: باید مانور بدهید و کمک کنید، تأمین اجتماعی و اداره کار باید کمک کنند، انتظار دارم دستگاه‌ها همگی پشتیبانی کنند، در رابطه با سیل باید کارهایی شروع شود که این همه خسارت هم به دولت وهم به ملت وارد نشود. در دنیا اینگونه نیست که منابع جبران خسارات از بودجه عمومی تأمین شود، لیکن باید راهکاری دیده شود که بیمه‌ها پای کار بیایند باید کارهایی شود که در آینده شاهد این موارد نباشیم، قطعا” پیشگیری بهتر از درمان است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید