گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۳۲ :: ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
برگزاری اولین جلسه کمیته رفاه و تامین اجتماعی لرستان

صبح امروز اولین جلسه کمیته رفاه و تامین اجتماعی استان به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی آشتاب  با اشاره به فعالیت خوب ستاد مبارزه با کرونا و سپاه و بسیج و آحاد مردم  در استان اظهار کرد: همه گروه های جهادی و مردم با پیروی از منویات مقام معظم رهبری با حضور همه جانبه خود در مبارزه با شیوع ویروس کرونا همانند ایام دفاع مقدس تلاش و کوشش نمودند و این شایسته تقدیر می باشد .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به اقدامات دولت در کمک به مردم در این روزها اشاره کرد و گفت : به منظور کمک هزینه معشیتی به اقشار آسیب پذیر و سایر اقشار یارانه بگیر بدون هیچ وقفه و مشکلی و بدون حضور در بانکها پرداخت گردید و کسانی که تاکنون این مبلغ را دریافت نکرده اند می توانند تا پایان امروز ۱۰ خرداد کد ملی سرپرست خانوار را به سامانه پیامکی ۶۳۶۹ارسال کنند .

وی در خصوص شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برخی مشاغل نیز اذعان داشت: دولت با توجه به شرایط شیوع کرونا و برای حفظ اشتغال واحدها و بنگاه های اقتصادی و تامین سرمایه در گردش آنها، تصمیم به پرداخت تسهیلات به ۱۴ رسته شغلی شامل حوزه‌های بخش گردشگری، هتل ها و مسافرخانه ها، حوزه های تولیدی، صنوف و شرکتهای پخش اقلام مورد نیاز مردم، باشگاه های ورزشی و فرهنگی هنری وکشاورزی، می باشد و به تشخیص دستگاه‌های مرتبط از این طرح بهره مند می شوند.

اشتاب عنوان کرد: در این میان بیشترین آسیب در حوزه کار و تولید در بخش خدمات و بنگاه های کوچک ایجاد شده است.

وی در خصوص میزان تسهیلات تخصیصی در خصوص بحران ویروس کرونا هم اظهار کرد: تسهیلات تخصیصی برای مشاغل خرد و آزادی که با شیوع این ویروس دچار خسارت شده اند، ۱۲میلیون تومان و برای  واحدههایی که با اعلام ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا تعطیل شده اند ۱۶ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد می باشد که تا اول مهرماه نیز تنفس خواهد داشت.

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: ۱۳هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام‌کردند که از این‌تعداد فقط ۹ هزار ۱۶۱ نفر مشمول واجدین شرایط بهره مندی از بیمه کاری می باشند.

وی در خصوص اعلام زمان دریافت تسهیلات واجدین شرایط بهره مندی از بیمه بیکاری هم بیان داشت: عزیزانی که پیامک دریافت نموده اند، پس از ثبت نام در سامانه کارا،باید شرایط بنگاه اقتصادی شان توسط دستگاه بخشی تعیین شود و سپس ظرف یک هفته به بانکهای عامل معرفی می شوند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید