به همت انجمن روزهای خوب برگزار شد:
تاریخ: ۱۶:۳۶ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
برگزاری جشنواره نقاشی با موضوع پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در آموزشگاه پالت

جشنواره نقاشی با موضوع پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به میزبانی آموزشگاه هنرهای تجسمی پالت در خرم آباد برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به همت انجمن روزهای خوب لرستان جشنواره نقاشی با موضوع پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به میزبانی آموزشگاه هنرهای تجسمی پالت واقع در خیابان مطهری شمالی خرم آباد برگزار گردید.عمده شرکت کنندگان در این جشنواره نوجوانان هم استانی بودند که طی داوری نهایی توسط نیما شایان و مانی لک، اساتید برجسته این مرکز هنری نیز نفرات برگزیده معرفی شدند.

مانی لک در گفتگو با پایگاه خبری سنگ نوشته، در خصوص نقش هنر در کاهش آسیبهای اجتماعی بیان داشت: مهمترین رسالت هنر و هنرمند انعکاس دردهای جامعه، بیان مشکلات، ارزشها و بویژه توجه به المانهای هویتی جامعه بصورت حقیقی و خاص می باشد.

لازم به ذکر است: عدم همکاری دستگاههای متولی و نیز عدم توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برگزاری جشنواره و همایشات گسترده در زمینه هنرهای تجسمی، بی توجهی به تقدیر از هنرمندان تجسمی و نیز عدم اختصاص تسهیلات لازم برای هنرمندان این رسته از جمله گلایه های اساتید پالت بود.

نیما شایان نیز با اشاره به نقش هنر در نسل پروری و ایجاد انگیزه و نشاط در جامعه ابراز داشت: هزینه کردن در امر هنر موجب ایجاد نشاط و پویایی در جامعه است و در واقع توجه به هنر و هنرهای تجسمی ولو در حد سرگرمی باشد از بسیاری از آسیبهای اجتماعی ممانعت به عمل خواهد آورد.

شایان افزود: کمااینکه لرستان دارای پیشینه نقوش چهل هزارساله جهان است و تمدن هنری و غنی دیار مفرغ بر کسی پوشیده نیست اما افسوس که هنر و هنرمندان در این استان بواسطه بی توجهی دستگاه های متولی همچنان ناشناخته باقی می مانند.

گفتنی ست: آموزشگاه پالت در زمینه هنرهای تجسمی، طراحی و نقاشی به مدت چهار سال است که فعالیت دارد.

در اختتامیه این جشنواره، هستی حیدری، منا مهران زاده، پریا حسینی، نرگس زید علی، مانیا صدر و سمیه احمدی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید