به همت موسسه خیریه باب‌الحوائج:
تاریخ: ۱۲:۵۳ :: ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
بیش از ۳۰۰ پرس غذای گرم در روز تاسوعا توزیع شد

ظهر امروز مقارن با روز تاسوعا بیش از ۳۰۰ پرس غذای گرم به همت موسسه خیریه باب‌الحوائج، انجمن روزهای خوب لرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان توزیع گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، هماهنگی و پخت این تعداد نذورات توسط بانوان فعال و ولایتمدار موسسه خیریه باب‌الحوائج در محله علی‌‌آباد خرم‌آباد انجام گرفت و هر کس به نحوی در طبخ، توزیع و برپایی این آیین اعتقادی و ارزشی مشارکت داشت.

رسول ‌پاکدل مدیر عامل موسسه باب‌الحوائج در این خصوص بیان کرد: حضرت امام حسین(ع) الگوی زندگی ماست و هر کدام از ما در کاری می‌توانیم دنباله رو راه امام حسین(ع) باشیم و راه حسین همان را درستی، انصاف،عدالت و آزادگی است.

پاکدل تاکید کرد: اگر سیر و سلوک همه ما هر مقام و‌ مسندی حسینی باشد هرگز شاهد آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود.

او با اشاره به اینکه ۱۸۰ خانوار از محله حاشیه‌نشین علی‌آباد تحت حمایت موسسه باب‌الحوائج قرار دارند، عنوان کرد: توزیع نذورات و طبخ غذای گرم فقط یکی از برنامه‌های این موسسه است و برنامه‌های مهمتری چون آموزش کارآفرینی، مهارت‌آموزی واشتغال‌زایی در دستور کار موسسه باب‌الحوائج قرار دارد و اعتقاد داریم بزرگترین کمک به افراد نیازمند اشتغالزایی‌‌ پایدار است.

پاکدل تاکید کرد: این موسسه در زمینه آموزش خیاطی، آموزش مهارت زندگی و کارآفرینی برای زنان بهبودیافته فعالیت خوبی داشته و یاری خداوند متعال اخیر ۳۲۰ میلیون اعتبار جذب کرده‌ایم و در راستای به حداقل رساندن آسیب‌‌های اجتماعی در این منطقه نیازمند مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی و خود مردم عزیز هستیم.

مدیر موسسه خیریه باب‌الحوائج خطاب به شهروندان و خیرین تاکید کرد: توزیع نذورات وغذای گرم مابین افراد مستحق و ضعیف توسط این موسسه با نظم و دقت بسیار خوبی انجام می‌شود لذا با نام خدا و توسل به حضرت سیدالشهدا از همه عزیزان استقبال خواهیم کرد.

نرگس سپه‌وند مدیر موسسه انجمن روزهای خوب لرستان نیز ضمن تشکر از هماهنگی و مدیریت شایسته موسسه باب‌الحوائج در اجرای این برنامه، بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد همواره در کاهش آسبب‌های اجتماعی نقش موثری داشته‌اند و ایام الله محرم و و‌توسل به واقعه کربلا بهترین فرصت برای بیعت با اصل انسانیت و آزادگی‌ است و سمن‌ها در این ایام نیز بیش از پیش می‌توانند حلقه اتصال در امور خیر باشند لذا همت و تلاش این عزیزان علاوه بر تاثیر مثبت در جامعه دارای اجر معنوی است.

سپه‌وند تاکید کرد: طبق اعتقاد دیرین ما شیعیان توزیع نذورات در مناسبت‌های مذهبی از پسندیده‌ترین کارهای قلبی ماست و چه زیباست که این نذورات به دست افراد واقعا مستحق و نیازمند برسد و از اسراف جلوگیری کنیم.

مدیر موسسه روزهای خوب لرستان تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه‌ زیادی در سطح استان فعالیت دارند که در نقاط حاشیه‌نشین و ضعیف استان ما حاضر به خدمت هستند لذا همه شهروندان و خیرین عزیز می‌توانند با اتصال به این خادمین مردمی توزیع نذورات و امور خیریه خود را عملی کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید