گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۲ :: ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
بیمه کارگران طرح‌های بهرمند شده از تسهیلات اشتعال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: آن دسته از افرادی که تسهیلات طرح‌های اشتغال روستایی را دریافت کرده‌اند موظف هستند کارگران خود را بیمه کنند .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی آشتاب در چهارمین جلسه دستگاههای عضو شورای هماهنگی افزود: بر اساس مصوبه کارگروه ملی، مجریان طرح های اشتغال روستایی که تسهیلات را به طور کامل دریافت کرده و به بهره برداری رسید موظف هستند افرادی را که بکارگیری نموده اند ظرف مدت یک ماه پس از افتتاح واحد خود بیمه کنند.
وی اظهار داشت: در غیر اینصورت با بررسی و گزارش کمیته نظارت اشتغال روستایی، تسهیلاتی که با نرخ ۶ درصد به این افراد پرداخت شده با سود ۱۸ درصد محاسبه و دریافت خواهد شد.
وی همچنین گفت: کارفرمایان باید کارگران خود را توسط صندوق بیمه عشایر و روستاییان، تامین اجتماعی و سایر صندوق های دارای قابلیت و مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیمه نمایند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: طی حدود سه سال گذشته تاکنون یکهزار و ۲۴۳ طرح اشتغال روستایی استان ۲۳۰ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت دریافت کرده اند که بهره برداری از این تعداد طرح منجر به پنج هزار و ۲۲۳ شغل می شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید