در نشست خبری مدیرکل زندانهای لرستان مطرح شد:
تاریخ: ۱۱:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
تجهیز زندانهای لرستان به دستگاه ایکس ری/ توجه به اشتغال زندانیان از مهمترین عوامل کاهش جرم است

دو زندان مرکزی و پارسیلون خرم آباد به دستگاه ایکس ری مجهز شدند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیر کل زندان های لرستان در ابتدای نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن بیان اینکه خبرنگاری حساسترین شغلی است که میتواند بیشترین کمک را به مسئولین بکند، اظهار داشت: کار در زندان ها اسیب های زیادی به همراه دارد که فقط مختص مددجو و زندانی نیست بلکه بر خانواده های زندانیان، پرسنل و سایر اعضای جامعه تاثیر می گذارد.

وی افزود: فردی که به هر جرمی زندانی می شود عضوی از یک خانواده و در بیشتر موارد نان آور خانواده می باشد لذا اولین کسی که در این جریان متضرر می شود خانواده زندانی می باشد.

محمدی اصل با تاکید بر ضرورت اهمیت خانواده زندانیان، خاطر نشان ساخت: مددجویانی که به جرائم غیرعمد زندانی می شوند پس از گذراندن مدتی از حبس، با همکاری شهرداری ها، دادسراها، صنعت و تجارت و ارگان های مربوطه به کار نیمه وقت گماشته و غروب به کانون خانواده برمی گردند.

وی با بیان اینکه این زندانیان شاغل هفته یی یکبار خود را به زندان معرفی می کنند، افزود: سال گذشته ۵۵۰ مددجو در زندان باز داشتیم که به کار مشغول بودند و مبلغ ۴۳۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت شد.

مدیر کل زندان های لرستان در ادامه گفت: پس از ازادی مددجو و زندانی در بحث ایجاد اشتغال زندانی ورود می کنیم و به ان دسته از افراد که دوره فنی و حرفه یی را گذرانده اند تسهیلات به صورت وام پرداخت می شود تا مشغول به کار شوند.

وی افزود: سال ۹۷ تعداد ۵۶ نفر به بانک مهر اقتصاد و تعداد ۳۲ نفر به اداره تعاون معرفی شدند.

محمدی اصل با بیان اینکه سال گذشته ۲۶۶ نفر توسط ستاد دیه ازاد شدند که ۱۷۲ نفر به دلیل بدهی مالی، ۶۳ نفر مهریه، و ۵ نفر بدهکار نفقه ازاد شدند که مجموع بدهی انها ۴۶ میلیارد تومان بوده، افزود: از این مبلغ ۲۶ میلیارد تومان توسط مددکارها جلب رضایت شده است، همچنین با تلاشهای مدیرکل مبلغ ۲ میلیارد تومان جهت ازادی ۱۲۱ نفر اعتبار جذب شد.

وی با اعلام اینکه دو زندان مرکزی و پارسیلون خرم اباد مجهز به دستگاه “ایکس ری” شدند و زندان دورود نیز به این دستگاه مجهز خواهد شد، عنوان ساخت: علاوه بر زندانیان، ملاقات کننده ها، پرسنل و کارکنان زندانها نیز هنگام ورود باید از گیت عبور کنند.

مدیرکل زندان های لرستان در ادامه با بیان اینکه سال ۹۷ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بحث عمران زندان های لرستان هزینه شده است، گفت: در زندان مرکزی خرم اباد ۲ بند با ظرفیت ۲۰۰ نفر افتتاح و دو بند دیگر بزودی افتتاح می شود و در زندان دورود یک بند جدید با ظرفیت ۲۵۰ نفر با ۴۵ درصد پیشرفت کار در حال احداث است.

وی با بیان اینکه کار زندان الیگودرز با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد تومان در ۱۵ هکتار زمین، شروع شده است، گفت: یک سالن ورزشی استاندارد در کانون اصلاح و تربیت احداث کردیم، همچنین یک سالن ملاقات حضوری استاندارد در شان خانواده های زندانیان که برای ملاقات به زندان مراجعه می کنند، در زندان مرکزی خرم اباد احداث نمودیم.

وی از ایجاد تصفیه خانه برای فاضلاب زندان مرکزی با اعتبار اولیه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد که کار آن شروع شده و ظرفیت ان چهار هزار نفر می باشد.

خبر: مهری پهلوانی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید