گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۲۰ :: ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
توجه به کرامت و انسانیت زندانیان ، یک رویکرد تثبیت شده در زندانبانی اسلامی است

عبدالمجید کشوری پیش از ظهر یکشنبه پنجم مرداد 99 در دیدار رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، توجه به کرامت و انسانیت زندانیان را یک رویکرد تثبیت شده در زندانبانی اسلامی عنوان کرد .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، وی در این دیدار که با رویکرد توانمندسازی اقتصادی زندانیان صورت پذیرفت اظهار داشت : از نگاه زندانبان ، بخش قابل ملاحظه ای از زندانیان ابتدا بذاته مجرم نیستند و عوامل مختلفی سبب شده که مرتکب جرم شوند .
مدیرکل زندان های لرستان تصریح کرد : اگر زندگی زندانیان را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که یک مجموعه از عوامل فردی و اجتماعی سبب شده که این افراد دست به اعمال مجرمانه بزنند .
وی بیان داشت : ما در سازمان زندان ها مکلف شده ایم که با فراهم آوردن شرایط تغییر ، نگرش و نوع جهانبینی زندانیان را تغییر داده و زمینه بازیابی شخصیتی آنها را فراهم سازیم .
این مقام مسئول با اشاره به انواع آموزش های ارائه شده در زندانها خاطرنشان کرد : آموزش هایی که در زندانها در حال ارائه هستند با دو هدف کلی صورت می گیرند اول اینکه فرآیند اصلاحی و تربیتی زندانیان به شکل مطلوب انجام پذیرد و دوم اینکه زندانی به یک میزان از توانمندی در یک یا چند حوزه دست یافته تا بتواند پس از آزادی از زندان ، اقتصاد خانواده خود را مورد حمایت قرار دهد .
کشوری گفت : اعتقاد راسخ داریم که در کنار حمایت های بخش های مختلف دولت ، بخش خصوصی نیز می تواند با بهره گیری از ظرفیت های در اختیار نقش بسیار اثربخشی در فرآیند توانمندسازی زندانیان ایفا کند .
وی ضمن استقبال از حضور سازمان صمت برای مشارکت در برنامه های اقتصادی زندانها ،ابراز امیدواری کرد حوزه اشتغال زندانیان بزودی شاهد تحول اساسی گردد .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید