تاریخ: ۱۶:۰۶ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
شفاف سازی راهداری لرستان درخصوص حادثه پل کاکارضا

در پی حادثه تلخ جان باختن سه سرنشین خودرو در سقوط از پل کاکارضا و انتقاداتی به اداره کل راهداری لرستان ،روابط عمومی این اداره توضیحاتی جهت تنویر افکار عمومی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به نقل روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ،از اصحاب محترم رسانه و مردم شریف استان لرستان و شهرستان سلسله با سلام و احترام در پاسخ به انتقادات منتشره در رسانه ها و فضای مجازی درخصوص حادثه شب گذشته پل کاکارضا که متاسفانه درپی آن سه نفر از هم استانی های شریف جان خود را از دست دادند ضمن تسلیت به محضر خانواده داغدار این عزیزان، به استحضار می رساند برابر اظهارات رئیس پلیس راه استان خودروی حادثه دیده برخلاف آئین نامه راهنمایی و رانندگی در لاین خلاف تردد داشته است.

از طرفی همانطور که مردم شریف و اصحاب رسانه استحضار دارند پل کاکارضا پس از سیل دوازدهم فروردین تخریب شد که بلافاصله لاین برگشت محور الشتر به خرم آباد از طریق مرکز مدیریت راههای استان و مرکز کنترل ترافیک کشور مسدود اعلام شده و کاملا از چرخه ترافیک خارج گردید.

در انتقادات علت سانحه کم کاری راهداری لرستان در ایمن سازی پل عنوان شده است این در حالی است که در همان زمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سلسله با نظارت پلیس راه نسبت به ایجاد مانع در این نقطه و نصب علائم ایمنی هشداردهنده در سه نقطه اقدام نموده است،

عدم توجه سرنشینان خودرو به علائم ایمنی

مجددا در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه برابر صورتجلسه پلیس راه و راهداری ایمن سازی این محور توسط راهداری به تایید پلیس راه رسیده است اما متاسفانه سرنشینان خودروی مذکور بدون توجه به علائم ایمنی و خاکریز موجود به سختی از کنارهای خاکریز به مسیر خود ادامه داده و دچار سانحه شده اند.

متذکر می گردد در بازدید رئیس پلیس راه، دبیر شورای ترافیک، سرپرست دفتر فنی،مدیرکل مدیریت بحران استانداری و نمایندگان دستگاه های ذیربط از جمله راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از محل وقوع حادثه، عدم قصور راهداری در این حادثه به اثبات رسیده است و از هرگونه اتهام مبرا گردیده است. ضمن اینکه برابر صورتجلسه مورخ ۹۸/۵/۱۷ کامل بودن علائم ایمنی و خاکریز در زمان وقوع حادثه به تایید پلیس راه رسیده است. که مستندات آن فردا منتشر خواهد شد.

مطالعات پل جدید در حال انجام است

با توجه به ابلاغ اعتبارات سیل، مطالعات احداث پل هم اکنون توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است ان شاءالله پس از پایان مطالعات و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی احداث پل توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

در پایان ضمن ابراز تاسف مجدد از بروز این حادثه تلخ، ضمن پوزش بابت تاخیری که در ارسال جوابیه به علت همزمان شدن با سفر وزیر محترم راه و شهرسازی و افتتاح پروژه های این اداره کل اتفاق افتاد، از اصحاب محترم رسانه انتظار می رود به عنوان چشم بینا و زبان گویای جامعه، اطلاع رسانی شفاف، به دور از جهت گیری عامدانه و بر مبنای تحقیق و تحلیل کارشناسانه را مدنظر قرار دهند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید