گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۲۰ :: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
نجات فرد گرفتار شده در صخره ها توسط هلال احمر لرستان

صارم رضایی با اعلام این خبر اظهار داشت :تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر لرستان پس از ۴ ساعت کوشش، فرد گرفتار در صخره‌های قلعه سنگی شهرستان خرم آباد را نجات دادند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صارم رضایی با اعلام این خبر اظهار داشت: تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر لرستان پس از ۴ ساعت کوشش، فرد گرفتار در صخره‌های قلعه سنگی شهرستان خرم آباد را نجات دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در این باره گفت: طبق گزارش اعلامی، غروب شنبه ۲۱ آذرماه ، آقای امیر زارع ۳۵ ساله به قصد پیاده روی به ارتفاعات قلعه سنگی رفته بود از مسیر منحرف و گرفتار دیواره‌های صخره ای این منطقه شد.

رضایی افزود: بلافاصله پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل عملیات (۱۱۲)تیم واکنش سریع به همراه یک خودروست نجات قبل از غروب آفتاب برای امدادرسانی و نجات این فرد به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: به طور معمول با تاریک شدن هوا عملیات در شب دشواری‌های خاص خود را دارد اما به دلیل اهمیت موضوع،پس از ۴ساعت عملیات سنگین کوهستان فرد گرفتار به پایین صخره‌ها منتقل و پس از اقدامات اولیه وسایل گرمایشی به پایین دست ارتفاعات کوهستان انتقال داده شد.

رضایی در پایان با تاکید بر اینکه اغلب هموطنان بدون آگاهی از وضعیت هوا و اقلیم، و هماهنگی با هیات کوهنوردی به ارتفاعات مختلف این استان صعود می‌کنند یادآور شد: بروز چنین مساله ای امکان امداد رسانی بهنگام امدادگران را با دشواری مواجه می‌کند و به این موضوع مهم باید توجه کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید