سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر:
تاریخ: ۱۷:۱۳ :: ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
حضور مدیران‌کل لرستان در جلسات پیشگیری از اعتیاد ضروری ست

جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد لرستان در حالی صبح امروز برگزار شد که تنها دو مدیرکل استان حاضر به حضور در جلسه شده بودند و این موضوع مهم در اولویت اول سایر مدیران قرار نگرفته و در این جلسه غایب بودند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد به میزبانی اداره‌کل بهزیستی لرستان برگزار شد.

در این جلسه که بر اساس دعوتنامه می‌بایست مدیران کل و مسوولان اول ادارات استان حضور می‌یافتند تنها چند مدیرکل از جمله مدیرکل کمیته امداد لرستان و مدیرکل بهزیستی که میزبان جلسه بود حضور داشتند و از طرف مابقی ادارات معاون مدیر و یا کارشناس مربوط حضور یافته بود.

در حالی که امروز آسیب‌های اجتماعی از مهمترین مسائل کشور محسوب می‌شود این کم توجهی مدیران به خوبی نشان از آن دارد که مدیران استانی هنوز به درک درستی از این مساله دست نیافته‌اند.

از نکات قابل تامل در این جلسه دفاع تمام قد معاونین برخی از مدیران کل از جمله معاون اداره کار و معاون اداره ارشاد لرستان در عدم حضور مدیران کل و حضور معاونین در جلسه بود چنانکه این افراد معتقد بودند از آنجایی که مدیران کل دغدغه زیادی دارند و جلسات زیادی باید بروند بهتر آن است که یک معاون از ادارات برای حضور در جلسات پیشگیری معرفی شود.

حال سوال اینجاست وقتی جامعه به شدت درگیر آسیب‌های اجتماعی بوده و مقام معظم رهبری و سایر مقامات ارشد کشوری بر توجه به این حوزه  تاکید دارند، چه برنامه‌ مهمتری برای مدیران کل استان وجود دارد که به خود زحمت حضور در جلسات حوزه پیشگیری را نمی‌دهند و در اکثر موارد معاون و کارشناسی را راهی جلسه می‌کنند که اختیار لازم جهت بسیاری از تصمیمات را ندارد.

به نظر می‌رسد ورود استاندار لرستان به این قضیه ضروری است چراکه با رویه موجود و بی‌توجهی مدیران کل به مقوله پیشگیری بی‌شک آینده روشنی پیش روی این حوزه نخواهد بود.

در ادامه جلسه در حالی که مطابق دستور کار قرار بود بر نقش رسانه‌ها در پیشگیری از اعتیاد بحث شود، اکثر نمایندگان ادارات بحث‌های خارج از دستور کار جلسه داشته و بیشتر به ارائه آمار و عملکرد پرداختند که این خود از عوارض حضور ناآگاهانه و از سر تکلیف معاونان و کارشناسان ادارات در چنین جلساتی است.
خبرنگار: سعید سرشار

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید