روانشناس و پژوهشگر حوزه آسیب‌های اجتماعی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۰۷ :: ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
نوجوان در بحرانی به نام بحران هویت قرار دارد/ اعتماد به نفس نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد

میلاد مشایخی پژوهشگر حوزه آسیب‌های اجتماعی در همایشی که در شهرستان چگنی برگزار شد، گفت: نوجوان در بحرانی به نام بحران هویت دارد و هویت باید بر اساس فرهنگ باشد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، روز سه شنبه ۲۵ بهمن‌ماه همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه جوانان با حضور میلاد مشایخی روانشناس و پژوهشگر حوزه آسیب های اجتماعی، امام جمعه شهرستان، سلمان کاظمی معاون سیاسی فرماندار و سایر مسئولین حاضر، در سالن آمفی تئاتر فرمانداری چگنی با گردهمایی بیش از ۲۰۰ جوان برگزار شد.

در ابتدای همایش فرزانه جمال شرف معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان ضمن خیر مقدم به مدعوین به افتخارات بانوان در سطح و ملی و توانایی های آنان پرداخت.

در ادامه امام جمعه شهرستان چگنی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی یکی از مسائل مهم جامعه را تشکیل می دهد که آموزش مهمترین نقش را در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در گروه سنی نوجوانی و جوانی دارد. و از منظر روانشناسی اسلامی بنا به قاعده《 لاضرر 》هر فعلی که منجر به ضرر رساندن به خود و دیگران باشد حرام است.

سید زکریا حیات الغیب ضمن تشکر از مدعوین ودست اندرکاران به ضرورت روحیه، امید، نشاط و خود باوری در نوجوانان اشاره کرد و گفت تمام تلاش دشمن اینست که بذر یاس و نا امیدی را در دل جوانان و نوجوانان بکارد و نوجوان با هوش کسی است که چالش ها را به فرصت تبدیل می کند.

در این همایش میلاد مشایخی به دو بحران نوجوانی و میانسالی اشاره کرد و افزود: نوجوان در بحرانی به نام بحران هویت دارد و هویت باید بر اساس فرهنگ باشد.

این روانشناس تاکید کرد: اعتماد به نفس و انتخاب انسان های ایمن زندگی نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

وی پدر و مادر، مشاورین، معلمین و مربیان را به عنوان بهترین انسان های ایمن زندگی به دانش آموزان معرفی کردند.

میلاد مشایخی در بخش نتیجه گیری به مقایسه آزادی های مشروع و قانونی زنان در جمهوری اسلامی و توفیقات خانم ها در میادین ورزشی و علمی و اجتماعی با سایر کشورها پرداخت و گفت تلاش دیگران بر این است مفهوم و ارزش آزادی را در ذهن جوان و نوجوان ما تقلیل دهند.

گفتنی است: این همایش در فضایی شاد، مفرح وبا نشاط و القای حس اعتماد به نفس و امید برگزار شد که بخش پایانی آن پاسخ به سوالات حضار بود.

لازم به ذکر است: این همایش به همت سرکار خانم راضیه حسیوند مدیر موسسه مردم نهاد طنین سبز افلاک با همکاری معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان و با مشارکت فرمانداری، آموزش وپرورش، اداره ورزش و جوانان شهرستان چگنی برگزار شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید