تاریخ: ۱۸:۳۷ :: ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بروجرد سفر کرد

نیکزاد در سفر به لرستان گفت:با نوسازی سالانه ۲۵۰ هزار واحد مسکن روستایی، تا سال ۱۴۱۰، هیچ واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای کشور وجود نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز جمعه، ۲ مهرماه در بازدید از روند بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستای دهگاه بروجرد، از هدف‌گذاری برای بازسازی تمامی منازل مسکن روستایی خبر و گفت: بر همین اساس امیدواریم تا پایان سال ۱۴۱۰ حتی یک واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای کشور نداشته باشیم واین مهم با جهت‌گیری سالانه نوسازی ۲۵۰ هزار واحد مسکن روستایی که در دستور کار قرار دارد، محقق خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این روستا در دامنه کوه قرار گرفته است، پستی و بلندی زیادی در بافت روستاوجود دارد و واحدهای مسکونی نیز در ارتفاع‌های مختلف ساخته شده اند، بهسازی و مقاوم سازی آنها کار دشواری است.

نیکزاد با بیان اینکه از ۱۷۸ واحد مسکونی روستایی حدود ۶۴ درصد آنها بازسازی و مقاوم سازی شده است گفت: نوسازی واحدها، تخریب واحدهای قدیمی و جمع آوری نخاله های ساختمانی سخت و هزینه بر است و حمایت خیران و نهادهای حمایتی مانند ستاد اجرایی حضرت امام، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد را می طلبد که خوشبختانه تا کنون این همراهی به نحو مطلوب وجود داشته است.

رییس بنیاد مسکن اضافه کرد: حدود ۵۰ واحد مسکونی در دست ساخت در این روستا وجود دارد که با توجه به اینکه به فصول سرد سال نزدیک می شویم روند بازسازی این واحدها باید سرعت بگیرد که در بازدید امروز، هماهنگی لازم برای تحقق این امر انجام صورت می گیرد.

وی اذعان کرد: بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی، موجب می‌شود که در زمان وقوع حوادثی مثل سیل و زلزله، دغدغه خاطر نداشته باشیم.

نیکزاد با بیان اینکه برای تسریع در روند بازسازی این واحدها، تسهیلات بلاعوضی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) و سایر نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده است تاکید کرد: : انتظار می‌رود با همکاری مسوولان استانی و شهرستانی و پیگیری نمایندگان این امر به سرعت انجام شود.

رییس بنیاد مسکن قول مساعد داد که به صورت مرتب به لرستان و شهرستان بروجرد سفر کند و پیگیر مسائل و مشکلات روستاها باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید