گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲:۲۴ :: ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
آیا تشکیل اداره کل راهداری لرستان در الیگودرز منطقی است؟/ رسانه ها و مردم لرستان منتظر شفاف سازی هستند

پس از مدتی انتظار برای تشریح و تبیین مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، مصوبه ای عجیب و غیرقابل انتظار مبنی بر تشکیل اداره کل راهداری استان در شهرستان الیگودرز از سوی دفتر نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، اطلاع رسانی شد.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت، مریم مهری- در کنار وظایف قانونی و طبیعی یک نماینده برای پیگیری حقوق مردم حوزه انتخابیه اش و سایر موارد مرتبط با وظیفه قانونگذاری نمایندگان، تصویب چنین مصوبه ای در سفر رئیس جمهور به استان با وجود ضرورت های ویژه استانی و درخواست های سایر نمایندگان استان در خصوص حوزه انتخابیه شان ، سکوت و استاندار لرستان و… جای بسی تعجب دارد.

طبق قانون وجود اداره کل در مرکز هر استان امری قطعی و ضروری است. در شهرستان هایی که دارای فرمانداری ویژه هستند یا شهرستان هایی که شرایط ویژه ای هم دارند باید تجهیزات کامل و … در اختیار آن شهرستان ها قرار بگیرد.
اما در این میان دو موضوع مهم دیگر یعنی سکوت استاندار لرستان در کنار انبوه موارد ضروری برای توسعه لرستان و سکوت عجیب تر نمایندگان استان ، جای تامل فراوان دارد.

آیا واقعا ضرورتی مهم تر یا پروژه ای حیاتی تر از ایجاد اداره کل راهداری استان در الیگودرز وجود نداشته که در سفر رئیس جمهور به لرستان ، تصویب شده است ؟؟

آیا این مسأله از قبل در مجمع نمایندگان استان ، وزارت راه و شهرسازی ، دیدار نمایندگان استان با استاندار لرستان و … مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مورد تائید قرار گرفته که هیچگونه اظهار نظری در خصوص آن از سوی نمایندگان و استاندار لرستان ، صورت نمی گیرد ؟

حتی با فرض اینکه شهرستان الیگودرز بیشترین تعداد روستاها را در در قیاس با شهرستان های استان داراست، آیا تنها این موضوع میتواند عامل انتقال یک اداره کل به الیگودرز باشد در حالیکه این شهرستان مرکزیت پروژه های مهم و استراتژیکی همچون راه آهن ، فرودگاه و … نیست؟!

به هر حال در شرایطی که استان لرستان با مشکلات عدیده ای در حوزه بودجه ، تکمیل پروژه های نیمه کاره و … دست درگریبان است ، انجام چنین اقداماتی حتی اگر صرفا با نگاه رفع محرومیت در روستاهای الیگودرز باشد ، قابل قبول است ؟

آیا امیدوار باشیم که این اقدام گامی برای سهم خواهی بیشتر و خروج از عدالت محوری نباشد ؟ آیا امیدوار باشیم کار کارشناسی از نظر تجهیزات ، نیروی انسانی و … در این خصوص صورت گرفته است ؟

آیا استاندار لرستان و مجمع نمایندگان استان به عنوان نماینده عالی دولت و نماینده عموم مردم استان این اقدام را منافی وحدت استان ، تلقی نمی کنند؟

به هر روی رسانه ها و مردم لرستان منتظر شفاف سازی و بیان ضرورت و اهمیت این اقدام و قراردادن آن بعنوان یکی از « مصوبات سفر رئیس جمهور » هستند . امیدواریم این اقدام پاسخی قانع کننده برای افکار عمومی داشته باشد.

مریم مهری

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید