تاریخ: ۰:۴۴ :: ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
روزنامه‌نگاری؛ دیواری کوتاه برای پر کردن رزومه کاندیداها!

نرگس سپه‌وند- متاسفانه اخیرا شاهد کاربرد عنوان خبرنگار و روزنامه‌نگار به عنوان یک‌ رزومه کاری برای اقشار مختلف هستیم که با توجه به برگزاری انتخابات شدت بیشتری گرفته است.

پایگاه خبری سنگ‌نوشته، یادداشت- در این خصوص باید گفت: خبرنگاری شغلی بسیار سخت و زیر مجموعه روزنامه‌نگاری ست و افرادی که در مراحل کار روزنامه‌نگاری زیر نظر مدیرمسئول و سردبیر یک رسانه مشغول به کار هستند شامل: شورای نویسندگان، خبرنگار، دبیر خبر، دبیر سرویس، عکاس خبری، صفحه آرا، تایپیست، مسئول توزیع و… غیره هستند. از این رو هر یادداشت نویس یا فعال رسانه‌ای که صرفا چندین مقاله در یک یا چند رسانه به چاپ رسانده، خبرنگار یا روزنامه‌نگاری مستقل محسوب نمی‌شود بلکه باید گفت: این شخص یادداشت‌نویس ، عکاس و…. فلان نشریه است یا خبرنگار افتخاری فلان رسانه در فلان سال است.
وجود فعالان رسانه‌ای در استان نه‌تنها بد نیست بلکه می‌توانند در کنار رسانه‌های رسمی موجب توسعه فرهنگ عمومی باشند.اما فاجعه اینجاست که برخی کاندیداها گویا سوابق کار اجرایی مطرحی ندارند پس با تمسک به عنوان خبرنگار، آمارسازی و اغراق می‌کنند‌‌. چقدر واژه خبرنگار در این بحبوحه مظلوم واقع شده است که به دستاویزی برای پر کردن رزومه کاری برخی کاندیداها تبدیل شده است. لرستان در شرایط فعلی بویژه بحران ویروس کرونا، بیکاری و اوج فلاکت به هیچ‌وجه نیازمند رزومه‌های دروغین وافزایش آمار کاذب خبرنگاران نیست. آنچه مسلم است همتی توام با صداقت است که عزم راسخ دولتی‌ها و مردمی‌ها را می‌طلبد.
در این راستا‌ از مسئول محترم امور مطبوعات و خبرگزاری‌های استان لرستان و خانه مطبوعات انتظار داریم به منظور تفهیم و تنویر افکار عموم، تعاریف تخصصی از حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را ارائه و نشر دهند.

نرگس سپه‌وند
مدیر پایگاه خبری سنگ‌نوشته

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران (2)

  1. فولادب

    درود بر شما،بانوی فرهیخته????