گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۹:۰۹ :: ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
زندان یک بستر مناسب برای اجرای برنامه های دانش محور است

مدیرکل زندانهای لرستان گفت : رویکرد علمی به مسائل اجتماعی می تواند زمینه ساز اتفاقات خوبی شود چراکه امروز نگاه سنتی به حل مشکلات نمی تواند پاسخ مورد نظر را ارائه نماید .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالمجید کشوری با حضور در جمع تعدادی از مسئولین و استاتید دانشگاههای استان ، از همه فعالان دانشگاهی برای اجرای طرح های علمی و پژوهش محور در حوزه های مختلف زندانبانی دعوت کرد.

وی گفت: امروز اجرای برنامه های مهم اصلاحی و تربیتی نظیر راه اندازی کلینیک های مشاوره و روان درمانی ، برنامه های ستاد کاهش آسیب رفتارهای پرخطر ، درمانهای نگهدارنده و برنامه های حوزه اشتغال ، حاصل ورود مباحث دانش محور به زندانبانی اسلامی است.

عضو شورای قضایی استان با بیان اینکه سخن اهالی دانشگاه در جامعه بسیار مورد وثوق است خاطرنشان کرد : این رویکرد در دستگاه قضا نیز وجود دارد که تحلیل داده های جرم شناسی و ارائه یک آنالیز و تفسیر منطبق بر واقعیات اجتماعی می تواند اجرای برنامه های نوین قضایی را با سرعت بیشتری به جلو هدایت کند.

مدیرکل زندان های لرستان اضافه کرد: زندان بعنوان یک جامعه کوچک اما بسیار متنوع به لحاظ ساختارهای مختلف اجتماعی فرصت مناسبی برای علاقه مندان به کار پژوهشی و تحقیقاتی است تا از این طریق به بررسی علل و چرایی وقوع جرم بپردازند.

وی تأکید کرد: در زندان ها می شود به داده هایی دست یافت که در صورت کار علمی بر روی آنها بعنوان یک مبنا برای برخی مباحث حوزه جرم و امنیت مورد استفاده قرار گیرند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید