گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۰:۰۱ :: ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
سیاست تشویقی دولت برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزان/ ۸۵ درصد هزینه های پروژه های آبیاری نوین پرداخت می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جلسه ستاد اجرای سیستم های نوین آبیاری اظهار کرد: در راستای سیاست تشویقی دولت چنانچه کشاورزان با یکپارچه‌سازی اراضی خود و تجمیع واقعی اقدام به اجرای سیستم های نوین آبیاری نمایند ۸۵ درصد هزینه های اجرای پروژه توسط دولت پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالرضا بازدار ادامه داد : اعتبار مصوب اجرای سیستم های نوین آبیاری سال جاری در استان لرستان ۵۴ میلیارد تومان می باشد اما از آنجا که اعتبار پروژه های اجرای سیستم های نوین آبیاری شناور است هر استانی سطح بیشتری را به سیستم های نوین آبیاری تجهیز نماید اعتبار بیشتری نیز دریافت می دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: پیشنهاد ما برای اجرای سیستم های کم فشار یعنی آبیاری تیب و روش های تلفیقی قطره ای ، تیب و باراتی ، تیب است .

وی افزود: تاکنون از مقدار ۱۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی استان لرستان بیش از ۵۰ هزار به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است که این میزان ۲۷ درصد اراضی کشاورزی استان را شامل می‌شود و این در حالی است که میانگین کشوری حدود ۲۵ درصد می باشد.

وی در پایان بر اجرای پروژه های آب و خاک با رعایت اصول فنی و مهندسی و جانمایی مناسب که در برابر حوادث مقاوم باشند تاکید نمود.

بازگشت به خانه

دیدگاه ها بسته شده اند.